مایکل مور:

دعوتم هم نکنند به ایران می آیم

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۱:۱۴ کد : ۱۹۱۲۸۷۶ سرخط اخبار

مایکل مور کارگردان مطرح سینمای آمریکا که به خاطر مواضع انتقادی اش  علیه دولت های آمریکا و حمایت از مسلمانان به عنوان چهره ای محبوب درمیان افکار عمومی دنیا مطرح شده است در جدیدترین مصاحبه خود گفته حتما به ایران می آید.

به گزارش شفقنا در سال های اخیر تعدادی از مدیران سینمایی و سینمای مستند در گفت وگوهای خود خبر از حضور مایکل مور داده بودند ولی هیچ گاه نه جواب مثبتی از سوی مایکل مور داده شد و نه خبری از حضور او در ایران بود. برای اولین بار درسال 86 محمد آفریده که در آن زمان مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بود خبر از دعوت مایکل مور به ایران داد. بعدها مدیران دیگری باز هم چنین اخباری را منتشر کردند ولی هیچ گاه خبری از مایکل مور نشد.

اما این مستندساز آمریکایی در جدیدترین مصاحبه خود که با نشریه مهرنامه داشته گفته: وقتی خبر سفرم به ایران در سالهای قبل منتشر شد رسانه های دست راستی آمریکا شروع کردند به موضع گیری ونقدهای تند و تیزی را منتشر کردند، خبرهای جعلی منتشر کردند. من هم فکر کردم سفر را بگذارم برای بعد.

مایکل مور درادامه گفته: برایم توضیح داده اند که شیوه مستند سازی ام درایران طرفداران زیادی دارد. طبیعی است که خوشحال شوم. حالا هم منتظرم فرصتی پیش بیاید که به ایران بروم. حتی اگر این دفعه دعوتم نکنند خودم می روم.

وی در ادامه صحبتهای خود فیلمهای جدایی نادر از سیمین و درباره الی را فیلمهای بسیار خوب وفوق العاده ای عنوان کرده و گفته: خیلی کار سختی است که مرز مستند و داستانی را بردارید.

نمی دانم چه رازی هست ولی ایرانی ها استاد این کار هستند. در بعضی فیلمهای کیارستمی هم این را می بینم ولی فرهادی به شکل دیگری این کاررا می کند، مطمئنم فیلمهای بعدی اش از این بهتر خواهد شد. به نظرم کاملا حقش بود که اسکار بگیرد. معمولا دراین سالها اسکار اشتباههای عجیبی می کند ولی در این مورد کار درستی کرد.

کلید واژه ها: مور مستند مایکل مایکل مور فیلمهای


نظر شما :