درخواست عجیب و غریب انگلیس از چاد

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۳ کد : ۱۹۱۲۸۸۳ سرخط اخبار

واحدمرکزی خبر نوشت:

انگلیس امروز شنبه از دولت چاد خواست عمر البشر رئیس جمهوری سودان را که برای شرکت در نشستی به انجامنا سفر کرده است دستگیر کند و به دادگاه کیفری بین المللی تحویل دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، چاد یکی از کشورهایی است که پیمان دادگاه کیفری بین المللی را امضا کرده و این دادگاه رییس جمهوری سودان را به ارتکاب جنایت جنگی در منطقه دارفور سودان متهم کرده است .
با این حال بسیاری از کشورهای امضا کننده این پیمان در بازداشت عمر البشیر کوتاهی کرده اند . عمرالبشیر امروز
برای شرکت در نشست سران کشورهای آفریقای مرکزی به منظور گفتگو در مورد امنیت و عملیات علیه شورشیان مالی به چاد سفر کرد.
مارک سیموندز وزیر امور آفریقایی انگلیس گفت:« اگر عمر البشیر دستگیر نشود این سومین باری خواهد بود که دولت چاد در اجرای احکام صادره در دادگاه کیفری بین المللی در مورد جرائم جنگی ، جنایت علیه بشریت و نسل کشی کوتاهی می کند.»
وی گفت:« کشور چاد متعهد به همکاری کامل با دادگاه کیفری بین المللی است و من بر اهمیتی که انگلیس برای این تعهدات قائل است تاکید می کنم.»
وی افزود:« انگلیس از چاد انتظار دارد به تعهداتش پایبند باشد و اگر چاد رئیس جمهوری سودان را دستگیر نکند موجبات ناامیدی انگلیس را فراهم خواهد کرد .»
دادگاه کیفری بین المللی از مسئولان لیبی و چاد خواست درصورتی که عمر البشیر رییس جمهوری سودان به لیبی و چاد سفر کرد ، وی را بازداشت و برای محاکمه به اتهام ارتکاب جنایات جنگی تحویل این دادگاه دهند.

کلید واژه ها: چاد دادگاه کیفری بین المللی کیفری سودان بین المللی انگلیس عمر جمهوری سودان دادگاه کیفری بین المللی دادگاه کیفری


نظر شما :