مردی که به دلیل دفاع از ایران تحریم شد

۰۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۴ کد : ۱۹۱۲۹۸۴ سرخط اخبار

خبرآنلاین نوشت:

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دلیل دفاع میشل عون از ایران او و جریانش را مورد تحریم قرار دادند.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از دفاع سرسختانه میشل عون، رهبر جریان ملی آزاد مسیحی از جمهوری اسلامی ایران چنان به خشم آمده اند که منابع خبری خبر از اعمال تحریم از سوی این کشورها علیه او و جریانش می دهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایلاف، وابسته به مخالفان لیبرال حکومت عربستان، پایتخت های عربی شورای همکاری اعلام کرده اند که قراردادهای اقتصادی میشل عون در کشورهای عربی این حوزه را به صورت یک طرفه لغو خواهند کرد و هر فرد یا شرکتی که به نوعی با میشل عون همکاری داشته باشد را مورد تحریم قرار خواهند داد.
در همین رابطه منابع آگاه اعلام کردند که برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از هم اکنون فعالیت شرکت های نزدیک به میشل عون و جریان ملی آزاد به رهبری او را به حالت تعلیق در آورده اند.
میشل عون چند روز پیش در گفت وگو با شبکه خبری العالم از فعالیت های ایران در کشورهای منطقه خلیج فارس دفاع کرده بود و گفته بود که از حق ایران می داند که در هر نقطه ای از این منطقه به دفاع از خود بپردازد.
این در حالی است که عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان که خود از چهره های نزدیک به حزب الله است، اظهارات میشل عون را مواضع شخصی او دانسته و گفته است که این اظهارات بازگوکننده نظرات دولت لبنان نیست.
اظهارات میشل عون همچنین باعث شده است تا کشورهای عربستان، امارات متحده عربی و بحرین طی نامه های جداگانه ای مراتب اعتراض خود را به اطلاع وزارت امور خارجه لبنان برسانند. به گفته آنها این نخستین بار است که یک چهره مسیحی لبنانی خرق عادت کرده و در امور داخلی کشورهایشان دخالت می کند.
وزارت امور خارجه بحرین همچنین ابراهیم عساف، مسئول حافظ منافع لبنان در منامه را احضار کرده و به اطلاع وی رسانده است که اظهارات عون را دخالت در امور داخلی خود و به مثابه زیر پا گذاشتن استقلال بحرین می داند و آن را تحریکی غیر قابل قبول علیه استقلال کشورش قلمداد می کند.
چندی پیش فادی عبود، وزیر گردشگری لبنان، از چهره های نزدیک به عون در اظهاراتی امارات را متهم به اجرای توطئه ای علیه لبنان با هدف دور ساختن گردشگران از این کشور کرده بود.
جریان عون همچنین چندی پیش در بیانیه ای به سرمایه گذاری های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در بخش مسکن در لبنان تاخته بود و گفته بود که آنها می خواهند لبنان را بخرند.
عون همچنین یک بار در گفت و گو با شبکه لبنانی اورنج، جزایر سه گانه خلیج فارس را حق ایران دانسته بود و امارات را متهم به مانع تراشی برای عادی سازی روابط میان کشورهای عربی با ایران کرده بود.

کلید واژه ها: عون لبنان عربی میشل میشل عون خلیج خلیج فارس حاشیه خلیج حاشیه خلیج فارس عربی حاشیه خلیج کشورهای عربی عربی حاشیه خلیج فارس عربی حاشیه


نظر شما :