ضرر 500 میلیارد دلاری آمریکا از تحریم ایران

۰۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۹۱۳۱۴۰ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، تارنمای ˈرگنوم روˈ روزشنبه در گزارشی به نقل از کارشناسان آمریکایی نوشت: در واشنگتن به شدت نگران هستند که کنگره آمریکا با تصویب تحریم های نفتی ضد ایران ناخواسته به نفع این کشور خاورمیانه اقدام کرده است.

در گزارش اضافه شده است: زیرا اقتصاد آمریکا در سه دهه اخیر500 میلیارد دلار از تحریم ایران خسارت دیده است.

دراین گزارش به نقل از ˈرابین میلزˈ کارشناس برجسته امور انرژی آمریکایی گفته شده است : اعمال هرگونه تحریم علیه صنعت نفت ایران فارغ از نتیجه احتمالی آن، فقط به اقتصاد آمریکا ضربه وارد می کند.

در گزارش رگنوم آمده است: تحریم نفتی ایران صرف نظر از این که هر گونه نتیجه ای به همراه داشته باشد برای نیل به اهداف سیاست خارجی آمریکا ایده مناسبی نیست.

تارنمای روسی افزود: حتی اگر تحریم ها تاثیر بگذارند زیانهای آن در وهله اول متوجه کشورهای متحد امریکا و برخی کشورهای دارای اقتصاد ضعیف همچون یونان می شود که بدون این مساله هم در شرایط بسیار دشوار قرار دارند.

در پایان این گزارش هشدار داده شده است: در صورتی که ایران بطور کامل تحریم نفتی شود بهای نفت در بازار جهانی به شدت افزایش می یابد و این مساله موجب رکود اقتصاد جهانی خواهد شد.

آمریکا در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل عصبانیت از سیاست های مستقل جمهوری اسلامی ایران ، تحریم های یکجانبه و غیرقانونی زیادی را علیه کشورمان تصویب کرده است که به اذعان کارشناسان امر این مساله به خودکفایی و پیشرفت ایران در عرصه های مختلف منجر شده است.

کلید واژه ها: تحریم آمریکا اقتصاد


نظر شما :