افزایش 5 برابری ذخایر جدید اورانیوم ایران

۰۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۹۱۳۱۴۷ سرخط اخبار

 جمهوری اسلامی در حوزه منابع زمین شناسی و به دست آمدن رکورد 5 برابری نسبت به 3 دهه گذشته ذخایر جدید اورانیومش از 6 هزار و 650 تن به 33 هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس اطلاعیه سازمان انرژی اتمی که در حاشیه دومین همایش سالیانه مدیران صنعت هسته یی کشور منتشر شد اعلام شد که با تلاش شبانه روزی و جهادی متخصصان صنعت هسته یی منابع اورانیوم کشف شده در کشور به چندین برابر میزان موجود افزایش یافته تا جایگاه ایران بازهم در عرصه ی فناوری هسته یی در میان کشورهای دارای این صنعت ارتقاء مضاعفی پیدا کند.

بر اساس این اطلاعیه با اکتشاف های جدید در یک و نیم سال اخیر و پس از بررسیهای دقیق ذخایر و منابع معدنی کشور با ثبت رکورد 4 و نیم برابری نسبت به 35 سال گذشته از هزار و 527 به 4 هزار و 400 تن منابع جدید اورانیوم افزایش یافت و در حوزه ی منابع زمین شناسی با به دست آمدن رکورد 5 برابری نسبت به سه دهه گذشته از 6 هزار و 650 تن به 33 هزار تن ذخایر جدید اورانیوم رسید.

این اطلاعیه می افزاید: به دست آمدن این رکورد تاریخی در اکتشاف اورانیوم که در مناطق مرکزی، جنوب، جنوب شرق، شمال شرق، غرب و شرق کشور محقق شده است منجر به افزایش چند برابری ظرفیتهای داخلی تامین منبع اولیه صنعت استراتژیک هسته یی شد.

کلید واژه ها: هسته یی یی صنعت اورانیوم


نظر شما :