بن لادن از فهرست تحریم‌ها خارج شد!

۰۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۶:۵۰ کد : ۱۹۱۳۳۰۰ سرخط اخبار
شورای امنیت سازمان ملل دو سال پس از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در ابیت آباد پاکستان توسط کماندوهای آمریکایی، نام وی را از فهرست تحریم ها خارج کرد!
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده از زمانی که در فهرست تحریم های شورای امنیت در 25 ژانویه سال 2001 قرار گرفت، با ممانعت از سفر و مسدود شدن اموال و دارایی هایش مواجه شد.
 
وی در دوم مه سال 2011 میلادی در جریان حمله نیروهای ویژه آمریکایی به محل اختفایش در ابیت آباد پاکستان کشته شد.
 
کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد، بن لادن به صورت رسمی از فهرست تحریم های این کمیته در 21 فوریه سال جاری میلادی خارج شده اما کشورهایی که عضو شورای امنیت هستند باید برای لغو انسداد دارایی ها و اموال بن لادن درخواست خود را ارائه دهند.
 
همچنین این کشورها باید تضمین هایی را در این خصوص که این دارایی ها و اموال به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به اعضای گروه شبه نظامی القاعده منتقل نمی شوند یا برای اهداف تروریستی مورد استفاده قرار نمی گیرند، به کمیته تحریم های شورای امنیت ارائه دهند.
 
233 فرد حقیقی و 63 گروه در فهرست تحریم های سازمان ملل برای القاعده قرار دارند. القاعده عامل کشته شدن حدود چند صد تن در جریان حمله به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک، پنتاگون در واشنگتن و حمله به منطقه ای در پنسیلوانیا در 11 سپتامبر 2001 میلادی است.
 
اعضای خانواده بن لادن در آوریل سال 2012 میلادی به دلایل انسان دوستانه از پاکستان به عربستان منتقل شدند. دولت ریاض تعداد افراد خانواده بن لادن را اعلام نکرد، اما در گزارش های منتشر شده این تعداد شامل سه تن از زنان بن لادن، هفت فرزند وی و چهار نوه اش شدند.

کلید واژه ها: بن لادن تحریم القاعده


نظر شما :