بسکتبالیست آمریکایی

عاشق رهبر کره شمالی ام

۱۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۹۱۳۴۵۶ سرخط اخبار

 ستاره سابق لیگ بسکتبال آمریکا که اخیرا طی سفری به کره شمالی با رهبر این کشور دیدار کرد، "کیم جونگ اون" را فردی فوق العاده خواند و گفت: پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون رهبرانی بزرگ بودند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "دنیس رادمن" ستاره سابق لیگ بسکتبال "ان.بی.ای" آمریکا که یکی از اعضای سابق تیم معروف "شیکاگوبولز" بوده، مشهورترین فرد آمریکایی است که از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون در کره شمالی در سال 2011 با وی دیدار کرده است.

این در حالی است که سفر وی به کره شمالی مورد بی اعتنایی دولت آمریکا قرار گرفت. وی طی این سفر همراه با "کیم جونگ اون" به تماشای یک مسابقه بسکتبال نشست و سپس در ضیافت هایی با وی حضور پیدا کرد.

کیم

رادمن در فرودگاه "سونان" شهر پیونگ یانگ در حالی که قصد عزیمت به شهر پکن را داشت، خاطر نشان ساخت: این واقعا اعجاب انگیز بود که کره شمالی ها بدین حد صادق هستند.

وی افزود که "کیم جونگ ایل" و پدرش "کیم ایل سونگ" رهبرانی بزرگ بودند. رادمن در خصوص کیم جونگ اون گفت: کیم جونگ اون مایه افتخار است و کشورش او را دوست دارد. نه تنها دوست دارد بلکه عاشق اوست.

وی افزود: جالب است بدانید که من نیز عاشق وی هستم. این فرد واقعا فوق العاده است.

رادمن در فرودگاه پکن اظهارنظر نکرد و از مقابل خبرنگارانی که انتظار وی را می کشیدند بدون گفتن چیزی عبور کرد.

نماینده این بسکتبالیست آمریکایی طی پیامکی اعلام کرد که وی روز یکشنبه در نیویورک خواهد بود تا درباره سفرش به کره شمالی صحبت ها و مصاحبه های مهمی انجام می دهد و به شرح چیزهای نادرست و درستی که در چند روز گذشته در مطبوعات اعلام شده می پردازد.

سفر رادمن به کره شمالی اخیرا در بحبوحه افزایش تنش ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن آغاز شد. وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه عنوان داشت این بسکتبالیست نماینده آمریکا نیست.

"پاتریک ونترل" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به خبرنگاران در واشنگتن گفت : حکومت کره شمالی سابقه وحشتناکی درحقوق بشر دارد و احتمالا دارای بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان است.

وی حکومت کره شمالی را متهم به محروم کردن مردم خود از آب، غذا و سرپناه و همین طور حفظ اردوگاه های کار اجباری زندانیان کرد.

ونترل همچین پیونگ یانگ را به دلیل پذیرایی شاهانه از ستارگان بسکتبال آمریکا مورد انتقاد قرار داد.

وی خاطر نشان ساخت: به وضوح می بیندید که این حکومت پول خود را صرف شام خوردن با خارجی ها می کند در حالی که آنها باید به تأمین غذای مردم خود بپردازند.

رهبر کره شمالی خطاب به رادمن تصریح کرده بود که امیدوار است سفر وی باعث شکسته شدن یخ میان آمریکا و کره شمالی شود.

در سفر رادمن به کره شمالی سه تن از اعضای یک تیم بسکتبال آمریکایی، یک خبرنگار و یک تیم برنامه ساز تلویزیونی وی را همراهی می کردند.

کلید واژه ها: کره شمالی آمریکا جونگ بسکتبال به کره به کره شمالی کیم جونگ رادمن کیم اون جونگ اون کیم جونگ اون "کیم


نظر شما :