تغییر لحن کری درباره ایران

۱۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۰:۳۶ کد : ۱۹۱۳۶۳۰ سرخط اخبار

 فارس: وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی آمریکا بلافاصله بعد از مصاحبه با شبکه CNN لحن خود علیه ایران را تغییر داد و گفت که علیرغم پیشرفت مذاکرات هسته ای، ایران به دنبال سلاح هسته ای است.
به گزارش خبرگزاری فارس، جان کری در مصاحبه با خبرنگار شبکه ABC اظهار داشت که علیرغم اینکه مذاکرات هسته ای ایران ادامه دارد و تحریم های سخت علیه این کشور اعمال شده است، تهران به تلاش خود برای داشتن سلاح هسته ای ادامه می دهد.

جان کری گفت: خطوط، پیش از این ترسیم شده است و آنها هم قبول کرده اند. به همین دلیل است که رئیس جمهور این بار اینقدر صریح حرف می زند.

جان کری که اولین سفر خارجی خود را به عنوان وزیر خارجه آمریکا تجربه می کند افزود: تهدیدات فراتر از این است که ایران بتواند از سلاح هسته ای علیه دشمنانش به ویژه اسرائیل استفاده کند. اگر ایران سلاح هسته ای داشته باشد یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه به راه خواهد افتاد که می تواند منجر به حمایت از گروه هایی مثل حزب الله شود.

کری هشدار داد که که علیرغم اینکه مذاکرات هفته گذشته در آلماتی قزاقستان برگزار شد و آمریکا هم آن را سازنده خواند، زمان برای ایران برای همکاری رو به اتمام است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: اگر ایران با یک پیشنهاد جدی برای حل واقعی بحران گام برندارد به وضوح خطر تقابل و تشدید آن افزایش خواهد یافت.

این درحالیست که جان کری ساعاتی پیش در گفت وگو با شبکه CNN گفته بود که باراک اوباما همچنان از راه حل دیپلماتیک درباره موضوع هسته ای ایران حمایت می کند.

وزیر خارجه آمریکا به سی ان ان گفته بود؛ اوباما همچنان راه حل دیپلماتیک را ترجیح می دهد اما وی معتقد است که ایران باید به جامعه جهانی نشان دهد که برنامه هسته ای این کشور کاملا صلح آمیز است.

کلید واژه ها: آمریکا سلاح سلاح هسته ای


( ۱ )

نظر شما :