استقبال ژاپن از ادامه مذاکرات ایران و ۱+۵

۲۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۹۱۳۸۵۶ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، «آکیتاکا سایکی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ژاپن که برای برگزاری بیست و سومین دور کمیته مشورت های سیاسی ایران و ژاپن به تهران سفر کرده عصر یکشنبه با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور و نیز ظرفیت ها و توانایی های متقابل در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی ابراز امیدواری کرد که با اهتمام بیشتر ژاپن، مناسبات دو کشور در کلیه زمینه ها بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات مهم در سطح منطقه خاورمیانه و جهان، جایگاه مهم ژاپن را در عرصه سیاسی و روابط بین الملل مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد که ژاپن با برخورداری از چنین جایگاهی به مسئولیت خود در کمک به حل مسائل و مشکلات جهانی عمل کند.

صالحی با ابراز خرسندی از انجام این سفر و مذاکرات مثبت طرف ژاپنی در ایران و اعلام آمادگی کشورمان برای مذاکره با ژاپن در زمینه های مختلف، ابراز امیدواری کرد که این سفر تأثیر مثبتی بر توسعه مناسبات دو کشور داشته باشد.

آکیتاکا سایکی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، روابط خوب و تاریخی دو کشور را مورد توجه قرار داد و با اشاره به مذاکرات مثبت و سازنده اش با سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، از گفت وگوهای سازنده و توسعه همکاری ها بین دو کشور در همه زمینه ها استقبال کرد.

وی در موضوع هسته ای، ادامه گفت وگوهای ایران و 1+ 5 را مثبت ارزیابی و از آن استقبال کرد.

معاون وزیر خارجه ژاپن با بیان اینکه ژاپن همواره استمرار این گفت وگوها را تشویق می کند، ابراز امیدواری کرد که این گفت وگوها سازنده و راهگشا بوده و باعث ایجاد اعتماد در بین دو طرف شود.

کلید واژه ها: ژاپن سیاسی امیدواری کرد که ابراز امیدواری کرد که


نظر شما :