آرایش نظامی دو کره+ نقشه

۱۹ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۹۱۴۷۰۴ سرخط اخبار
در صورت وقوع درگیری نظامی در شبه جزیره کره، پایگاه های موشکی کره شمالی از جمله اهداف دارای اولویت برای هدف گیری ارتش آمریکا و کره جنوبی هستند.

به گزارش عصر ایران، به همین دلیل شماری از کارشناسان می گویند کره شمالی به صورت پیش دستانه و قبل از مورد حمله قرار گرفتن سایت های موشکی اش، به شلیک موشک به سمت اهداف دشمن دست می زند.

براساس اطلاعات موجود، در حال حاضر کره شمالی دارای 22 پایگاه موشکی است که می تواند موشک هایی را در بردهای مختلف به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک کند. البته بخشی از توان موشکی کره شمالی نیز به صورت سیّار است.

کره شمالی همچنین دارای یک پایگاه هسته ای نظامی است و به تازگی تهدید کرده آغازگر جنگ هسته ای خواهد بود و حتی ارتش این کشور مجوز حمله اتمی به آمریکا را نیز دریافت کرده است. این کشور همچنین در چند روز اخیر موشک های بالستیکش را به مراکز شلیک در پایگاه موشکی "موسودان - ری" در مرزهای شرقی خود منتقل کرده است.

در مقابل، آمریکا، موشک های ضد موشک را در جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام مستقر کرده است.

کره شمالی همچنین در نزدیکی خط مرزی با کره شمالی ، 200 تا 500 توپخانه 240 میلیمتری دوربرد مستقر کرده است که می توانند شهر سئول پایتخت کره جنوبی را مورد هدف قرار بدهند.

کره جنوبی تاکنون در مرز زمینی دو کشور، چهار تونل کشف کرده است. سه تونل در دهه 70 میلادی و تونل چهارم در دهه 90 میلادی توسط کره جنوبی کشف شد. این تونل ها توسط کره شمالی حفر شده بودند و انتقال 30 هزار نظامی در هر ساعت از طریق آنها امکان پذیر است. گمان می رود تونل های دیگری نیز وجود داشته باشند که هنوز کشف نشده اند.

مرز دو کره به عنوان منطقه خلع سلاح شده میان دو کشور توافق شده است.

همچنین در کره جنوبی 16 پایگاه نظامی مربوط به ارتش این کشور و پنج پایگاه نظامی در اختیار ارتش آمریکا قرار دارد.





اعداد قرمز یک الی 4 در مرز دو کره ، تونل های کشف شده توسط کره جنوبی را نشان می دهند.

کلید واژه ها: کره شمالی موشک


( ۳ )

نظر شما :