پسر اردوغان دردسرساز شد

۲۰ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۰:۳۳ کد : ۱۹۱۴۷۳۲ سرخط اخبار

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «العهد»، یک رسوایی جدید تخت حاکمیت «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه را به لرزه در آورد. به رغم آنکه شخص وی، علیه رژیم صهیونیستی به دلیل حمله این رژیم به کشتی «مرمرة» و کشتن 9 فعال ترک، حمله ای تبلیغاتی راه انداخته است، پسرش با تل آویو در مذاکره است و قراردادهای متعددی را با این رژیم امضا کرده است که حتی در دوره بحرانی شدن روابط آنکارا و تل آویو، این قراردادها به قوت خود باقی ماندند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در شماره امروز خود نوشت که پسر اردوغان، طی سه سال گذشته، چندین قرارداد بازرگانی با اسرائیل امضا کرده است.

این روزنامه نوشت: «احمد براق اردوغان» پسر نخست وزیر ترکیه و یکی از صاحبان شرکت MB، فعال در حمل و نقل دریایی و مالک دو کشتی «سفران1» و «سکریا» در این مدت همچنان به روابط خود با اسرائیل ادامه می داد و اسناد ثبت شده در بنادر ترکیه نشان می دهد که کشتی سفران 1 در مسیر آبهای ترکیه به اسرائیل در آمد وشد بوده و کالا حمل و نقل کرده است.

بر اساس این گزارش، این کشتی 95 متر طول دارد که آخرین بار در بندر اسدود در 12 ژانویه گذشته (تقریبا 3 ماه پیش)  بارگیری کرده است.

از سوی دیگر «امینة لوکر طرحان» معاون رئیس فراکسیون پارلمانی CHP ترکیه به اردوغان به دلیل دوگانگی در مواضعش انتقاد کرد و طی یک کنفرانس خبری چندین سوال از او طرح کرد و گفت: آیا پسر تو از ممنوعیت روابط تجاری با اسرائیل، مستثنی است؟ آیا این اخلاقی است؟ چه اندازه از میزان سود روابط تجاری با اسرائیل به نفع کشتی پسرت تمام شده است؟

اردوغان پیش از این در سال 2009 و در پی جنایت اسرائیل علیه کشتی امدادرسان «مرمره» اعلام ممنوعیت روابط تجاری با اسرائیل را اعلام کرد اما سپس حرفش را پس گرفت و گفت که این ممنوعیت فقط شامل تجارت تسلیحاتی می شود.

در دورانی که گفته می شد، روابط سیاسی ترکیه و اسرائیل بحرانی است، روابط بازرگانی میان دو طرف به میزان 30 درصد رشد داشت و به 4 میلیارد دلار نیز رسید.

کلید واژه ها: اسرائیل کشتی ترکیه


نظر شما :