وعده کری به نتانیاهو درباره ایران

۲۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۱۴۷۸۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا پیش از ترک اسراییل به مقامات رژیم صهیونیستی وعده داد که ایالات متحده اجازه دست یابی ایران به سلاح هسته ای را نخواهد داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل لحظاتی پیش از عزیمت به فرودگاه بن گوریون برای ترک اسراییل ، گفت:" ما جدی هستیم و برای مذاکره آماده ایم اما مذاکرات نمی تواند بی پایان و بی حد و مرز شده و بهانه ای باشد برای اینکه راههای دیگر برای حل مسئله هسته ای کنار گذاشته شود."

اشاره کری به تاکید همیشگی مقامات رژیم صهیونیستی بر ضرورت به کار گیری یک تهدید نظامی ملموس برای مقابله با برنامه هسته ای ایران بود.

کری در ادامه تاکید کرد که آمریکا اجازه نخواهد داد تا ایران مذاکرات را تبدیل به فرایندی بی پایان و بی حدومرز کند و در ادامه افزود:" ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد و نخواهد داشت."

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت که باراک اوباما بلوف نمی زند(درباره امکان حمله نظامی به ایران). ما امیدواریم ایرانی ها با پیشنهادهای جدی به پای میز مذاکره برگردند."

در این دیدار بنیامین نتانیاهو نیز با تکرار ادعاهای رژیم اسراییل درباره اهداف نظامی برنامه هسته ای ایران مدعی شد که ایران تنها از ابزار مذاکرات برای پیشبرد برنامه های هسته ای خود استفاده می کند و جامعه جهانی نباید اجازه دهد ایران با بی اعتنایی به برنامه ساخت سلاح هسته ای خود ادامه دهد.

ادعاهای آمریکا و اسراییل درباره اهداف غیر نظامی برنامه های هسته ای ایران در حالی است که تا کنون هیچ مدرک قابل استنادی درباره انحراف برنامه هسته ای ایران از اهداف صلح آمیز ارایه نشده است.

کلید واژه ها: آمریکا اسراییل


نظر شما :