موضع‌گیری جدید کره‌شمالی در مورد آزمایش موشکی

۲۳ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۹۱۴۸۵۹ سرخط اخبار

 کره شمالی در خصوص پرتاب موشکی سخنان جنگ طلبانه جدیدی را اعلام کرده و ادعا می کند که ابزار جنگی قدرتمندی را در حال آماده باش دارد. سئول و واشنگتن گمان می کنند که پیونگ یانگ برای آزمایش پرتاب موشکی که طراحی شده تا پایگاههای آمریکا را در گوام واقع در اقیانوس آرام هدف قرار دهد، آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همزمان با گزارش یکی از آژانسهای جاسوسی پنتاگون مبنی بر اینکه کره شمالی این توانایی را دارد تا موشکهای بالستیک مجهز به کلاهک هسته ای را پرتاب کند، این سخنان موضع گیری از سوی پیونگ یانگ اعلام شد شد اما وزارت دفاع کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد، فکر نمی کند که پیونگ یانگ چنین تکنولوژی را در اختیار داشته باشد.

این در حالی است که یکی از سخنگویان پنتاگون اعلام کرد که این گمانه زنی ها در خصوص اینکه کره شمالی این توانایی را دارد تا دست به پرتاب یک موشک هسته ای بزند، از دقت کافی برخوردار نیست. این نظرات از سوی متخصان داخلی مطرح شده است.

از سوی دیگر وزرای امور خارجه گروه هشت کره شمالی را به خاطر "سخنان جنگ طلبانه اش" محکوم کرده و هشدار دادند که این اقدامات پیونگ یانگ تنها منجر به منزوی شدن بیشتر این کشور می شود.

آژنس اطلاعات وزارت دافاع آمریکا اعلام کرد، احتمالا کره شمالی سلاح های هسته ای خود را ارتقا داده و موشک بالستیک را با کلاهک اتمی مجهز کرده اما این سلاحها خیلی صحت و اعتبار ندارند.

کلید واژه ها: پیونگ یانگ کره شمالی یانگ پرتاب پیونگ


نظر شما :