سیاست شما جواب نداد آقای اوباما

۱۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۹۱۳۶۵۴ سرخط اخبار

 به عقیده کارشناسان آمریکایی، سیاست های آمریکا نتوانسته به بلندپروازی های هسته ای کره شمالی پایان دهد و واشنگتن اکنون باید به دنبال تحریم های سخت تر علیه این کشور به منظور قطع دسترسی پیونگ یانگ به ارزهای معتبر برای نخبگان کشور باشد.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان به قانونگذاران آمریکایی گفتند: در حالی که پیونگ یانگ هم اکنون زیر فشار تحریم های جهانی سخت قرار دارد با وجود این توانسته از طریق اموری نظیر قاچاق سلاح و فلزات ارزشمند میلیاردها دلار درآمد کسب کند.

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: ما باید همانطور که به تعقیب جرایم سازمان یافته در آمریکا می پردازیم فعالیت های نامشروع کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را نیز تعقیب کرده و به شناسایی شبکه ها، ممنوعیت نقل و انتقالات و اخلال در جریان پول برای کره شمالی بپردازیم.

سونگ یونگ لی، یک کارشناس کره شمالی اظهار داشت: کره شمالی منحصرا نسبت به تحریم های مالی هدفمند آسیب پذیر است زیرا این حکومت به رغم هر دولت مستبد دیگری در جهان شدیدا وابسته به جریان های نامشروع درآمد برای خود است.

وی افزود: مسدود کردن نه همه این جریان ها بلکه بخشی از جریان های درآمد منجر به حصول تاثیرات ثانویه و جانبی خواهد شد که این مساله در نهایت افزایش تعداد ناراضیان در ارتش و بروکراسی حزبی کره شمالی را موجب می شود.

با وجود این چین به عنوان هم پیمان اصلی کره شمالی همچنان به حمایت مالی از این کشور ادامه می دهد و احتمالا سالانه یک میلیارد دلار جنس به کره شمالی صادر می کند. اما با وجود این این روند نیز ممکن است تغیر کند.

جوزف دترانی، فرستاده ویژه سابق آمریکا به مذاکرات شش جانبه خلع سلاح کره و رئیس ائتلاف امنیت ملی و اطلاعاتی آمریکا اظهار داشت: سختگیری ها نسبت به چین در حال بیشتر شدن است. من فکر می کنم چین از نزدیک مسائل را رصد می کند. بنابراین تصور می کنم دولت کیم جونگ اون انتظار مشکلات مالی چشمگیر را دارد.

قانونگذاران آمریکایی در حالی این مساله را مورد بحث قرار دادند که چین و آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا دیپلمات ها و نقل و انتقالات پولی کره شمالی را تحریم کنند. شاید حدود 40 درصد از اقتصاد 40 میلیارد دلاری کره شمالی از طریق چنین فعالیت های غیرقانونی تامین شود.

سونگ یون لی، از دولت آمریکا خواست تا کل دولت کره شمالی را به عنوان یک نگرانی عمده پولشویی تعیین کند. چنین اقدامی به گفته وی به خزانه داری آمریکا قدرت های ویژه ای خواهد داد تا بانک ها را مجبور کند اقدامات احتیاطی سخت علیه درآمدهای پیونگ یانگ اتخاذ کنند.

وی همچنین گفت که خزانه داری آمریکا باید قدرت های تحقیقاتی دریافت کند تا به ردیابی جریان پول بپردازد. همچنین آمریکا باید یک قانون جدید را تدوین کرده و به توسعه آنچه که فعالیت های ممنوعه از سوی پیونگ یانگ از جمله کالاهای تجملی و فروش تسلیحات تلقی می شود، بپردازد.

دیوید آشر، کارشناس مرکز امنیت آمریکای جدید و یکی از مشاوران سابق وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت که هم اکنون تحریم ها گزنده هستند. اما وی هشدار داد کره شمالی به طور فزاینده ای به واردات طلا در شکل سکه و پول و یا طلای غیر پولی می پردازد که می تواند از این طریق میلیاردها دلار کسب درآمد کند.

وی خاطرنشان ساخت: اگر شما تلاش کنید تا تاثیرات مالی علیه کره شمالی را سخت تر کنید باید نگاهی به این فلزات با ارزش قابل مبادله به عنوان اقلام تحریم شده داشته باشید.

وی همچنین گفت که واشنگتن باید اقدامات محرمانه را برای تضعیف فعالانه برنامه هسته ای کره شمالی لحاظ کند و اکنون هدف یک خلع سلاح کامل غیر قابل بازگشت یک خیال دست نیافتنی است.

کلید واژه ها: کره شمالی آمریکا تحریم کره شمالی را شمالی را پیونگ یانگ درآمد پیونگ یانگ چین مالی


( ۱ )

نظر شما :