هشدار سناتور آمریکایی به کره شمالی

حمله به آمریکا یعنی خودکشی!

۱۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۴:۰۶ کد : ۱۹۱۳۷۲۷ سرخط اخبار

یک سناتور بانفوذ آمریکایی پنجشنبه به کره شمالی هشدار داد هرگونه حمله هسته ای پیشگیرانه به آمریکا به مثابه خودکشی خواهد بود.سناتور دموکرات باب منندز در برابر کمیته امور خارجی سنا که خود ریاستش را برعهده دارد گفت :« فکر نمی کنم رژیم پیونگ یانگ بخواهد خودکشی کند اما همانگونه که قطعا خود می داند ، این کاری است که در صورت حمله به آمریکا اتفاق خواهد افتاد.»این سناتور در برابر کنگره آمریکا اعلام کرد کره شمالی منزوی تهدیدی فزاینده برای آمریکا است.
رژیم کره شمالی پس از آن که تهدید کرد از توافقنامه ترک مخاصمه ای که به جنگ کره در سال هزار و نهصد و پنجاه و سه امضا کرد خارج می شود ،پنجشنبه آمریکا را به حمله هسته ای پیشگیرانه تهدید کرد.
همان روز شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای تحریم های بین المللی را علیه پیونگ یانگ تشدید کرد.
به عقیده منندز ، تهدیدی که رژیم کمونیستی مطرح کرده است توخالی است.
وی در برابر همکاران خود تاکید کرد :« اما این کشور نباید درباره عزم ، اراده و توان ما برای مقابله با هرگونه تهدیدی از کره شمالی شکی به خود راه دهد.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، منندز اعلام کرد پیونگ یانگ هم اکنون بین بیست تا چهل کیلوگرم پلوتونیوم تولید کرده است که برای ساخت شش تا هشت بمب اتمی کافی است.
وی گفت:« اگر کره شمالی این رویه را متوقف نکند ، تهدیدی مستقیم علیه امنیت آمریکا محسوب خواهد شد.»
رئیس کمیته خارجی سنای آمریکا افزود امروز پیونگ یانگ تهدیدی فزاینده برای متحدان ما و نیروهای آمریکایی در منطقه محسوب می شود.

کلید واژه ها: آمریکا تهدیدی کره شمالی پیونگ یانگ پیونگ یانگ


نظر شما :