تخریب رو به افزایش زیرساختهای سوریه

۲۴ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۹۱۴۸۸۱ سرخط اخبار
سفیر ایران در رم دخالت های کشورهای خارجی، تجمع گروههای افراطی و تروریستی و حمایتهای بیدریغ تسلیحاتی و مالی از آنان را مهمترین نگرانی های کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای نسبت به تحولات سوریه برشمرد و افزود : متاسفانه وسعت و عمق ناآرامیها و تخریب زیرساختها در حال افزایش است و کشورهای همجوار نیز در معرض گسترش ناامنی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد علی حسینی سفیر ایران در ایتالیا در گفتگو با شبکه یک رادیو دولتی ایتالیا Rai gr1 در پاسخ به سئوالی در مورد بحران سوریه و چگونگی کمکهای بین المللی به مردم سوریه با اشاره به توافقات صورت گرفته طی دو سال گذشته برای برون رفت از بحران کنونی در سوریه گفت: متاسفانه بسیاری از این توافقات در عمل نقض و راهی پیموده شده که نه تنها به حل و فصل مشکلات کمکی نکرده بلکه آنرا تشدید نیز کرده است.

وی دخالت های کشورهای خارجی، تجمع گروههای افراطی و تروریستی و حمایتهای بیدریغ تسلیحاتی و مالی از آنان را مهمترین نگرانی های کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای نسبت به تحولات سوریه برشمرد و افزود : متاسفانه وسعت و عمق ناآرامیها و تخریب زیرساختها در حال افزایش است و کشورهای همجوار نیز در معرض گسترش ناامنی قرار دارند.

حسینی ضمن تاکید بر ضرورت توقف دخالت کشورهای خارجی در بحران سوریه گفت : تحولات سوریه راه حل نظامی ندارد و تلاشهای منطقه ای و بین المللی بیش از گذشته باید متمرکز بر راه حل سیاسی مبتنی بر گفتگو و پذیرش مسئولیت قرار گیرد. وی در این رابطه حمایت از شکل گیری گفتگوهای سوری – سوری را بهترین راه حل برای برون رفت از بحران کنونی در این کشور خاورمیانه برشمرد و افزود توافقات حاصل از این نشست باید مورد پذیرش همگان قرار گیرد.

سفیر کشورمان در ایتالیا با اشاره به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران سوریه گفت: ایران تاکنون از هر طرح و ابتکار منطقه ای و بین المللی که راه حل سیاسی را مورد توجه قرار داده حمایت نموده و در این راستا گامهای موثر و سازنده ای را برداشته و در آینده نیز برخواهد داشت.

در بخش دیگری از این مصاحبه سید محمد علی حسینی در پاسخ به سئوال خبرنگار رادیو سراسری شبکه یک ایتالیا در رابطه با تلاشهای اخیر برخی کشورها برای بازسازی روند به اصطلاح صلح خاورمیانه، تلاشهای فعلی را در امتداد و ادامه تلاشهای بی ثمر شش دهه گذشته ارزیابی نمود و افزود: این تلاشها و رفت و آمدها نه تنها حقوق اساسی ملت فلسطین را تامین نکرده بلکه موجب گستاخی بیشتر رژیم غاصب صهیونیستی (رژیم اشغالگر فلسطین) و مظلومیت و محرومیت بیشتر ملت فلسطین شده است.

حسینی تنها راه حل اساسی ، دمکراتیک و عادلانه قضیه فلسطین را انجام یک همه پرسی با حضور تمامی ساکنین اصلی سرزمین فلسطین اعم از مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان چه آنان که در داخل فلسطین و یا در اردوگاهها و یا هر مکان دیکر زندگی می کنند برشمرد و گفت: نظام آینده سیاسی و دولتی که در پرتو آن زمام امور را بدست خواهد گرفت تکلیف مهاجران غیر فلسطینی را مشخص خواهد کرد.

 

کلید واژه ها: سوریه فلسطین بحران تلاشهای راه حل برشمرد برشمرد و ایتالیا های کشورهای


نظر شما :