تایید مسدودشدن حساب ایرانیان در ترکیه

۲۹ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۵ کد : ۱۹۱۵۰۹۸ سرخط اخبار

بانک یاپی کردی ترکیه از اجرای تصمیمات سازمان ملل و آمریکا از سوی این بانک خبر داد.
 
به گزارش ایسنا در پی انتشار گزارش مربوط به هشدار برخی از بانک های ترکیه از جمله بانک یاپی کردی و بانک گارانتی به شهروندان ایرانی و سوریه ای مبنی بر این که«تحریم هست، حساب های خود را ببندید. در غیر این صورت سپرده های شما توقیف خواهد شد» در شماره دیروز روزنامه ینی شفق، بانک یاپی کردی طی صدور بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: کلیه بانک ها موظف به رعایت تحریم های بین المللی می باشند.
 
در این بیانیه آمده است: همانطور که مستحضرید بر اساس تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم های گسترده ای در نظر گرفته شده است. در رابطه با سوریه نیز بر اساس توضیحات ارائه شده از سوی وزارت امورخارجه ترکیه علاوه بر تحریم های مشابه برخی تدابیر ملی نیز در نظر گرفته شده است. در این چارچوب کلیه بانک هایی که در ترکیه فعالیت دارند موظف به رعایت تحریم های بین المللی می باشند. این در حالی است که در این زمینه کلیه تصمیمات بین المللی و محلی از نزدیک پی گیری و به اجرا گذاشته شده و نباید چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم در معاملاتی که با تحریم ها ارتباط داشته باشند میانجیگری کرد.
 
در این راستا روابط کاری بانک با مشتریانی که آگاهانه و یا ناآگاهانه با معاملاتی که در چارچوب تحریم ها قرار دارند در ارتباط می باشند مورد بازبینی قرار گرفته و در مواردی که از لحاظ جریان اسناد و اطلاعات مسئله ای وجود نداشته باشد رابطه کاری بانک با مشتری بطور بی وقفه ادامه می یابد».

کلید واژه ها: بانک تحریم ترکیه


نظر شما :