ضربه جدید کرزی به سیا

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۹۱۵۱۹۷ سرخط اخبار

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان با اعلام این که حامد کرزی فعالیت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را در افغانستان محدود می کند بیان داشت: این تصمیم برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان گرفته شده است.به گزارش خبرگزاری فارس، تلویزیون «لمر» افغانستان به نقل از «ایمل فیضی» گزارش داد که رئیس جمهور افغانستان تصمیم گرفته است فعالیت «سی آی ای» را در این کشور محدود کند.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که حامد کرزی علت اصلی تلفات غیرنظامیان را در ناهماهنگی فعالیت های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در افغانستان می داند.

به گفته وی، رئیس جمهور افغانستان به این باور است که شبه نظامیان غیرقانونی هنگام اطلاع رسانی به سیا، بدون هماهنگی با نهادهای افغانستان عمل می کنند.

فیضی تصریح کرد: زمانی که موضوع تلفات غیرنظامیان در عملیات نظامیان آمریکایی مطرح می شود، آمریکا برای توجیه این امر اعلام می کند که عملیات را با نیروهای افغان انجام داده در حالی که هیچ هماهنگی با نهادهای دولتی افغانستان صورت نگرفته است.

فیضی در خصوص این که رئیس جمهور افغانستان چگونه فعالیت سیا را در افغانستان محدود می کند، توضیح نداد.

گفته می شود که رئیس جمهور افغانستان پس از کشته شدن تعدادی از غیرنظامیان در حمله هوایی ناتو در ولایت «کنر»، به محدود کردن فعالیت های سیا در افغانستان تصمیم گرفت.

در این حمله که هفته گذشته انجام شد، 17 غیرنظامی از جمله 11 کودک جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر ده ها گروه جاسوسی آمریکا در افغانستان فعالیت دارند که نقش آنان در حملات هوایی برجسته است.

کلید واژه ها: افغانستان جمهور افغانستان رئیس جمهور افغانستان غیرنظامیان آمریکا


نظر شما :