انگلیس راه برنامه نفت در برابر غذا را هم بست

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۹۱۵۲۹۰ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: در حالی که مقامات تهران با اشاره به بدهی های برخی شرکت های نفتی خارجی، از فراهم بودن زمینه نفت در برابر غذا خبر می دهند، انگلیس در این تلاش ها سنگ اندازی کرد.

به گزارش رویترز، انگلیس راه تلاش های شرکت شل برای پرداخت بدهی 2 میلیارد و 300 میلیون دلاری به ایران از طریق صادرات غلات و دارو را مسدود کرده است.

شل ماه ها بود که راهی را جستجو می کرد تا تحریم های بین المللی را دور زده و بدهی خود را به ایران بپردازد. اما دولت انگلیس نمی خواهد در زمانی که ائتلاف بین المللی برای اثرگذاری هرچه بیشتر تحریم ها علیه ایران تلاش می کند،راه پرداخت بدهی شل به ایران را همواره کند.

این در حالی است که روز گذشته ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرده بود که در شرایط کنونی باید بر تحریم های جاری متمرکز بود و نباید تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کرد.

یک مقام آگاه در زمینه سنگ اندازی های انگلیس در مقابل شل گفت: لندن نمی خواهد اکنون که فشارها علیه ایران افزایش یافته، راهی برای گریز ایجاد کند. هرچند سخنگوی دولت از اظهار نظر در مورد شل خودداری کرده اما می گوید انگلیس به شدت به نظام تحریم های اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی متعهد است.

 

کلید واژه ها: انگلیس تحریم


نظر شما :