پیشنهاد بی سابقه جانشین چاوز به آمریکا

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۹۱۵۳۴۸ سرخط اخبار

 رئیس جمهوری ونزوئلا با معرفی یک رئیس موقت جدید برای هیات دیپلماتیک این کشور در واشنگتن مذاکره با آمریکا را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری جدید ونزوئلا در سخنرانی که به طور زنده از تلویزیون پخش شد، ضمن معرفی "کالیکستو اورتگا"، متحد و عضو هیات ونزوئلا در پارلمان آمریکای لاتین به عنوان رئیس موقت جدید برای هیات دیپلماتیک این کشور در واشنگتن، خواستار احترام دوجانبه و مذاکره شد.

مادورو گفت: ما می خواهیم با تمامی دولت های جهان و دولت آمریکا رابطه ای خوب داشته باشیم اما این رابطه باید بر پایه احترام متقابل باشد. هیچ تهدیدی نباید وجود داشته باشد.

نیکولاس مادورو هفته گذشته آمریکا را به خاطر دخالت شرم آورش در حمایت از مخالفانی که خواستار بازشماری مجدد آرای انتخابات 14 آوریل هستند، به شدت به باد انتقاد گرفت.

رئیس جمهوری جدید ونزوئلا اعلام کرد: از آنجایی که در سفارتمان در واشنگتن سفیری نداریم تصمیم گرفته ایم که کالیکتسو اورتگا را به این مقام منصوب کنیم. تصمیم گرفته ام که اورتگا را معرفی کنم بنابراین مذاکرات با جامعه آمریکا، مراکز آموزش عالی، جهان آکادمیک، جامعه آمریکایی های آفریقایی تبار، جامعه لاتین، کنگره، سناتورها، نمایندگان پارلمان و بخش های مربوط به اقتصاد، تجارت و انرژی احتمالا افزایش می یابد.

وی افزود: امیدواری روزی با آمریکا روابطی بر پایه احترام متقابل داشته باشیم. به زودی دولتمردان آمریکا باید متوجه شوند که یک آمریکای لاتین جدید، مستقل، آزاد و والا مرتبه وجود دارد.

کلید واژه ها: آمریکا ونزوئلا


نظر شما :