افزایش فشارهای انگلیس بر دولت اسد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۱۵۴۵۰ سرخط اخبار

نخست وزیر انگلیس در گفت وگو با یک شبکه خبری ضمن مطرح کردن اتهام استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، خواستار تشدید فشار بر دولت این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در آخرین موضع گیری ها درباره تحولات سوریه گفت که شواهد بیشتری درباره احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه وجود دارد. وی در عین حال گفت که حتی در صورت اثبات این امر، حمله نظامی غرب به سوریه بسیار دور از ذهن است.

کامرون در گفت وگو با شبکه خبری «بی بی سی» گفت که شواهد کم اما جدی وجود دارد که احتمال استفاده دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه را تقویت می کند.

وی افزود: « همان طور که باراک اوباما نیز تاکید کرد، استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز جامعه بین الملل است و اگر شواهد بیشتری جمع آوری شود، جامعه جهانی برخوردی بسیار جدی با حاکمیت سوریه خواهد کرد.»

کامرون در پاسخ به این سوال که اگر استفاده از سلاح شیمیایی تایید شود، آیا کشورهای غربی به سوریه حمله نظامی خواهند کرد، گفت:« فکر نمی کنم و بسیار دور از ذهن است که کشورهای غربی به چنین اقدامی دست بزنند. با این حال فکر می کنم فشارهای ما شدیدتر و متمرکزتر خواهد شد و همکاری با رهبران و گروه های مخالف و متحدان منطقه ای برای واکنش جدی و درست به این اقدام حاکمیت سوریه، افزایش خواهد یافت.»

کامرون در عین حال تاکید کرد که هنوز برای نتیجه گیری قطعی زود است و جمع آوری شواهد و مستندات دقیق تر برای اثبات این موضوع باید ادامه یابد.

کلید واژه ها: سوریه سلاح شیمیایی


نظر شما :