ادعای یک روزنامه صهیونیستی:

ارسال پهپاد به اسرائیل کار ایران بوده است

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۹۱۵۴۵۱ سرخط اخبار

پس از ورود یک هواپیمای بدون سرنشین به حریم هوایی سرزمین های اشغالی، مقامات اسرائیلی مدعی شدند ایران پشت این ماجرا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی مدعی شد، طبق ارزیابی های انجام شده از سوی اسرائیل، ایران در پشت ارسال هواپیمای بدون سرنشین به حریم هوایی سرزمین های اشغالی بوده است.

بر اساس این گزارش، این ارزیابی که ایران در پشت ارسال هواپیمای بدون سرنشین به حریم هوایی اراضی اشغالی بوده در میان مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل رواج یافته است. در واقع، طبق ارزیابی اخیر اسرائیل، این هواپیمای بدون سرنشین را ایران ارسال کرده است؛ پهپادی که در نزدیکی حریم هوایی حیفا توسط یک جت اف-16 نیروی هوایی اسرائیل مورد هدف قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این ارزیابی ادعا شده: نیروهای ایرانی و حزب الله به منظور کمک به نظام بشار اسد، در مرزهای لبنان فعال هستند. به علاوه ایرانی ها متهم به توسعه ظرفیت های پهپادهای حزب الله هم در زمینه سخت افزار و هم فناوری هستند.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، حزب الله به سرعت خبر ارسال هواپیمای بدون سرنشین به حریم هوایی اسرائیل را تکذیب کرد و البته سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل نیز در نسبت دادن این اقدام به حزب الله محتاط عمل کرد. این هواپیمای بدون سرنشین ظاهرا از شمال حریم هوایی اسرائیل وارد سرزمین های اشغالی شده و عازم جنوب این مرزها بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به این ماجرا گفت: تلاش برای عبور از مرزهای اسرائیل موضوعی بسیار جدی است. ما هر کاری لازم باشد انجام می دهیم تا امنیت شهروندانمان را تضمین کنیم.

بر اساس این گزارش، ظاهرا زمانی که نتانیاهو با بالگرد عازم شمال سرزمین های اشغالی بوده، این پهپاد وارد حریم هوایی اسرائیل شده که بالگرد او مجبور به توقف شده و پس از سقوط این هواپیمای بدون سرنشین به راه خود ادامه داده است.

کلید واژه ها: اسرائیل سرزمین های اشغالی


( ۱ )

نظر شما :