اردوغان: نظام بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده است

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۲:۰۵ کد : ۱۹۱۵۶۷۵ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه مدعی شد که نظام بشار اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه جروزالم پست، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه روز پنجشنبه مدعی شد که نظام سوریه در جنگ علیه مخالفان از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

اظهارات اردوغان در حالی مطرح می شود که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز روز سه شنبه گفت شواهدی وجود دارد که در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده شده است اما هنوز معلوم نیست چه زمان و چه کسی از این تسلیحات استفاده کرده است.

اردوغان در ادامه سخنان روز پنجشنبه خود گفت در سفر این ماه خود به واشنگتن موضوع استفاده شدن از تسلیحات شیمیایی در سوریه را بررسی خواهد کرد.

وی گفت: ما استفاده از سلاح شیمیایی را در جریان دیدار با رئیس جمهور اوباما بررسی می کنیم. واضح است که رژیم اسد از این سلاح استفاده کرده است.

اردوغان در ادامه سخنانش گفت: اسد با تسلیحات شیمیایی، هواپیمای جنگی و بالگرد به مناطقی که مخالفان سیطره دارند حمله می کند.

نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: تنها زمینه ای که رژیم در آن برتری دارد عملیات هوایی است. رژیم در آخرین لحظات خود به سر می برد اما نمی دانیم که وی چه زمانی سرنگون خواهد شد. این شرایطی است که به یکباره اتفاق می افتد.

کلید واژه ها: شیمیایی سلاح استفاده کرده تسلیحات


نظر شما :