واکنش دمشق به توافق روسیه و آمریکا

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۰:۰۱ کد : ۱۹۱۵۹۶۰ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سوریه همچینن نسبت به موضع ثابت روسیه در حمایت از نظام این کشور ابراز اطمینان کرده است.

تلویزیون رسمی سوریه روز پنجشنبه در خبری فوری به نقل از وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد که سوریه از نزدیکی مواضع آمریکا و روسیه در قبال دمشق استقبال می کند.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین مواضع روسیه در قبال دمشق را ثابت و مبتنی بر منشور ملل متحد و مبانی حقوق بین الملل دانسته است.

توافق اخیر آمریکا و روسیه مبنی بر یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکنون با استقبال برخی کشورها و نهادهای بین المللی روبه رو شده است.

در همین راستا سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه گفت که بان کی مون از توافق آمریکا و روسیه برای یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه استقبال کرده و خواستار گفتگو برای حل دیپلماتیک بحران کنونی است.

این در حالی است که وزیران خارجه آمریکا و روسیه روز سه شنبه توافق کردند که یک نشست بین المللی برای فعال کردن روند سیاسی و گفتگو میان طرف های درگیر در سوریه برگزار کنند.

اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در بحران سوریه نیز روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از این توافق استقبال کرده و آن را گامی مهم دانست.

کلید واژه ها: سوریه روسیه بحران آمریکا آمریکا و روسیه


نظر شما :