بزرگترین صادرکننده پهپاد در جهان را بشناسید

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۵ کد : ۱۹۱۶۳۹۰ سرخط اخبار

 یک شرکت برجسته صنعتی در رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم بزرگترین صادرکننده پهپاد در جهان محسوب می شود.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس آمارها و ارقام موجود در هشت سال گذشته فروش پهپادهای اسرائیلی به کشورهای جهان مبلغ 62 / 4 میلیارد دلار اعلام شده است.

در این گزارش آمده است که تجهیزات، خدمات و مجوزهای فروخته شده به کشورهای دیگر از سوی اسرائیل آن ها را قادر می سازد تا پهپادهای خود را بسازند.فروش این تجهیزات از سوی اسرائیل 10 درصد صادرات دفاعی این رژیم را شامل می شود.یکی از مهمترین دلایل رشد صادرات اسرائیل، کاهش واردات جهانی است که به وزارت دفاع آمریکا بستگی دارد.

بین سال های 2005 تا 2012 میلادی، صادرات دفاعی اسرائیل به رقم 1 / 6 میلیار دلار در هر سال رسید که از آن میان صادرات پهپادها 575 میلیون دلار به صورت سلانه برای رژیم صهیونیستی در آمدزایی داشته است.

ژان ایولودریان، وزیر دفاع فرانسه گفت، در این میان دولت پاریس در حال انجام مذاکره با اسرائیل و آمریکا برای خرید پهپادهای اطلاعاتی است تا به واسطه آن ها یگان مدرن خود را تشکیل دهد.

جنگ افزارهای موجود در ارتش فرانسه کهنه شده اند و مداخله نظامی پاریس در کشور مالی در سال جاری میلادی ناکافی بودن و فقدان پهپادهای نظارتی مناسب برای ارتش فرانسه را نشان داده و آشکار کرده است. آمریکا اطلاعات مربوط به جنگ در مالی را با استفاده از پهپادهای خود مستقر در نیجر برای فرماندهان فرانسوی تامین می کرد.

وزیر دفاع فرانسه گفت: ما به این قابلیت و ظرفیت ظرف مدت کوتاهی نیاز داریم. هم اکنون تنها تل آویو و واشنگتن در سطح جهانی پهپاد می سازند و ما در حال مذاکره با آن ها برای خرید هستیم.

کلید واژه ها: پهپادهای اسرائیل فرانسه صادرات


( ۶ )

نظر شما :