مذاکرات ایران و آژانس شکست خورده نیست

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۹۱۶۴۳۵ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مذاکرات بین ایران و آژانس سخت و پیچیده است و امیدواریم در دورهای بعدی به نتیجه برسد اما مذاکرات از نظر ما شکست خورده نیست.

به گزارش مهر ، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص مذاکرات 25 اردیبهشت ماه بین جلیلی و اشتون در استانبول گفت: مذاکرات بین جلیلی و اشتون مذاکرات بین ایران و 1+5 نبود.

وی افزود: در گفت و گوی بین جلیلی و اشتون ابعاد مذاکرات آلماتی و پاسخ خانم اشتون مطرح شد که قرار بود نتیجه پیشنهادات آلماتی را ظرف یک هفته ارائه دهند که این یک هفته تا 40 روز به تاخیر افتاد.

وی با اشاره به این که خانم اشتون دیدگاه های طرف مقابل را تشریح کرد اظهار داشت: دو طرف اذعان داشتند که مذاکرات مفید بوده است و زمان دور بعدی مذاکرات در گفت و گوهای آتی مشخص خواهد شد. اگر 1+5 ترجیح می دهد مذاکرات را بعد از انتخابات دنبال کند مشکل خودشان است چرا که مواضع کشورمان مواضع اصولی ما قبل و بعد از انتخابات تغییری نخواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دهمین دور از مذاکرات آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در وین بیان کرد: این مذاکرات برای تعیین چارچوب فراتر از تعهدات ایران به NPT و پادمان ها است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر این که این مذاکرات سخت و پیچیده است اظهار داشت: مذاکرات بین ایران و آژانس تا به حال به نتیجه نرسیده ما امیدواریم در دوره های بعدی به نتیجه برسد اما به هر حال مذاکرات از نظر ما شکست خورده نیست.

عراقچی همچنین درباره اجلاس بین المللی که قرار است 8 خرداد ماه در تهران برگزار شود گفت: این اجلاس در خصوص راه حل های سیاسی برای حل بحران سوریه است.

وی تاکید کرد: ما از ابتدا معتقد بودیم که بحران سوریه هیچ راه حل و راهکار نظامی ندارد و باید از طریق گفت و گو های سیاسی به راه حل عادلانه دسترسی پیدا کرد.

وی افزود: برای رسیدن به این راهبرد تا به حال دو نشست در تهران برگزار شده که این سومین نشست است شعار این نشست راه حل سیاسی برای ثبات منطقه است که ما به آن اعتقاد داریم.

وی خاطر نشان کرد: هدف این جلسه کمک به رویکردهای سیاسی است که هر روز برای بحران سوریه هرچه بیشتر شکل می گیرد.

عراقچی گفت: از تعداد زیادی از کشورها وزرای امور خارجه شخصیت های بلندپایه و نمایندگان سازمان های بین المللی برای حضور در جلسه دعوت شده و امیدواریم این جلسه در وقت مقرر برگزار و به ایجاد راهکار سیاسی در سوریه کمک کند.

کلید واژه ها: مذاکرات سوریه


نظر شما :