ادعای 11 وزیر خارجه غربی، عربی و ترکیه:

ایران در سوریه نیروی نظامی دارد!

۰۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۰ کد : ۱۹۱۶۵۱۵ سرخط اخبار

 وزیران خارجه 11 کشور جهان در نشستی در اردن مدعی شدند ایران  در سوریه، نیروهای نظامی دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، در بیانیه پایانی نشست این وزیران خارجه که تحت عنوان "نشست دوستان سوریه" برگزار شد؛ آمده است: از ایران و حزب الله لبنان می خواهیم به صورت فوری نظامیان خود را از خاک سوریه خارج کنند.

در این بیانیه همچنین حضور نظامیان ایران و حزب الله لبنان در خاک سوریه به عنوان تهدیدی برای ثبات منطقه توصیف شده است. این در حالی است که مقامات ایران و دولت سوریه بارها موضوع حضور افراد نظامی از ایران در خاک سوریه را از اساس تکذیب کرده اند.

این بیانیه اضافه می کند: کشورهای حاضر در نشست امان، حمایت ها از مخالفان دولت سوریه را افزایش می دهند و تمامی اقدامات لازم و ضروری دیگر را بکار می گیرند تا نشست ژنو -2 منجر به تشکیل کابینه انتقالی در سوریه شود؛ کابینه ای که کنترل قوه مجریه و ارتش سوریه را در اختیار داشته باشد.

چندی پیش آمریکا و روسیه درباره برگزاری نشست بین المللی با حضور قدرت های جهانی و منطقه ای برای پیدا کردن راه حل سیاسی برای بحران سوریه به توافق رسیده بودند.

قرار است در این نشست درباره تشکیل دولت انتقالی با حضور وزیرانی از مخالفان و حامیان دولت سوریه توافق حاصل شود.

در این بیانیه اضافه شده است: خواهان عقب نشینی فوری حزب الله و افراد نظامی از ایران و جنگجویان خارجی هم پیمان با دیگر گروه ها از خاک سوریه هستیم.

در این نشست 11 وزیر خارجه از کشورهای آمریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، قطر، ترکیه، عربستان سعودی، اردن، امارات، مصر و ایتالیا به علاوه نمایندگانی از مخالفان دولت سوریه حضور داشتند.

کلید واژه ها: سوریه بیانیه دولت سوریه خاک سوریه


نظر شما :