آسمان اردن در اختیار هواپیماهای اسرائیل علیه سوریه

۰۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۲ کد : ۱۹۱۶۵۸۲ سرخط اخبار

یک روزنامه انگلیسی به نقل از یک مقام ارشد اردنی نوشت: این کشور آسمان خود را برای عبور هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) اسرائیل باز کرده است تا به نظارت بر سوریه بپردازند.

به گزارش عصر ایران، روزنامه انگلیسی "جویش کرونیکل" چاپ لندن به نقل از یک مقام ارشد نزدیک به پادشاه اردن که نخواست نامش فاش شود؛ نوشت: امان به هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل اجازه داده است با عبور از حریم هوایی اردن به آسمان سوریه دسترسی داشته باشند.

این مقام اردنی اضافه کرد: اردن با اسرائیل در موضوع سوریه، به صورت یک متحد کار می کند و به تل آویو اجازه می دهد از آسمان و حریم هوایی خود استفاده کند حتی اگر نیاز برای حمله نظامی جدیدی علیه سوریه باشد.

وی افزود: سوریه یک بحران است و بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم دیگر به عنوان یک وزنه ثبات به شمار نمی آید. در این کشور، افراط گرایان اسلامی بر معترضین سیطره پیدا کرده اند. اسرائیلی ها هم از این وضعیت نگران هستند و این چیزی است که ما نیازمند آن هستیم. اردن با اسرائیل در این زمینه همراه است.

جنگنده های اسرائیلی چند هفته پیش با نقض حریم هوایی سوریه، مناطقی از این کشور را مورد هدف قرار دادند.

"جویش کرونیکل" اضافه کرد: اردن هم اکنون بررسی های گسترده و عمیقی را با اسرائیل دارد. موضوع این رایزنی ها تهیه نقشه روش ها برای هر گونه حمله نظامی احتمالی اسرائیل علیه مراکز هسته ای ایران است.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود هم نوشت: این مقام اردنی تاکید کرد که کشورش هنوز درباره سطح همکاری با اسرائیل در موضوع ایران تصمیم نگرفته است اما اردن در آستانه کمک به اسرائیل در هر حمله احتمالی به ایران است گرچه به صورت علنی آن را محکوم خواهد کرد.

قبل از این سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته بود اردن آسمان خود را برای عبور جنگنده های اسرائیل با هدف ضربه زدن به سوریه باز کرده است.

پس از آن مقامات اردنی این موضوع را رد کردند.

کلید واژه ها: اسرائیل سوریه اردن آسمان


نظر شما :