ولایتی: موفقیت های هسته ای کشورمان مدیون رهبری است

۱۹ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۱۷۱۵۱ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
ولایتی: موفقیت های هسته ای کشورمان مدیون رهبری است
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حل و فصل موضوع هسته ای و آشتی با دنیا را یکی از درخواست های مردم و اقشار جامعه از دولت آینده دانست و تاکید کرد: موفقیت ها و فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور مدیون تدابیر و سیاست های مقام معظم رهبری است.

علی اکبر ولایتی در گفتگو با خبرنگار مهر، دز پایان سفر یک روزه اش به چهار استان چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمر، فارس و اصفهان، ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور اقشار مختلف مردم گفت: این حضور قطعا استقبال از یک کاندیدا نبوده بلکه لیبک مردم عزیز و شریف ایران به توصیه های مقام معظم رهبری و نوید بخش حماسه سیاسی در 24 خرداد است.

این کاندیدای ریاست جمهوری، همچنین در این گفتگو با اشاره به مهمترین مباحث مطرح شده در این سفر گفت: توجه به مشکلات کلان کشور و همچنین عنایت ویژه به مشکلات هر استان و ارائه راهکارها و برنامه های مختلف برای هریک از این استان ها از مباحث مطرح شده در جمع اقشار مختلف مردم بود.

وی با اشاره به درخواست مطرح شده پیرامون موضوع هسته ای و اشتی با دنیا توسط مردم  افزود: با توجه به درخواست های مطرح شده در ملاقات ها و دیدارها، موضوعات مورد علاقه مردم که یقینا حل و فصل آن می تواند بسیاری از مشکلات کشور را در حوزه داخلی و اقتصادی مرتفع سازد، موضوع هسته ای و سیاست خارجی کشور بود.

وزیرامورخارجه اسبق کشورمان، تاکید کرد: براساس اصول ، سیاست ها و رهنمودهای رهبری با استواری منافع جدی کشور را در  دولت متمم پیگیری و ضمن برقراری ارتباط با کشورهای مورد نظر را با حفظ سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت در جهت رشد ظرفیت های مختلف کشور  پیش خواهم گرفت و به طور خاص در مقابل زیاده خواهی های آمریکا با استواری ایستادگی خواهیم کرد.

همچنین این کاندیدای ریاست جهوری یادآور شد: موفقیت ها و فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور مدیون تدابیر و سیاست های مقام معظم رهبری است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در زمان مسئولیت شما نقش وزارت امورخارجه در دوران دفاع مقدس چه بوده است؟ گفت: یقینا نمی توان در موضوع مربوط به جنگ تحمیلی دیپلماسی جنگ را نادیده گرفت و به طور حتم رشادت ها و مجاهدت های رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد یاری گر دستگاه دیپلماسی کشور در تعامل و ایجاد ارتباط با کشورهای مختلف بوده است.

ولایتی افزود: همچنان که فعالیت های دستگاه سیاست خارجی کشور نیز در زمان جنگ با بکارگیری دیپلماسی جنگ در خدمت رزمندگان قرار داشت و نمونه آن را می توان در خرید سلاح های مختلف رزمی و جنگی و ورود آن به سلاح های سازمانی کشور نام برد که نتیجه آن توانمند سازی رزمندگان اسلام در مقابله دشمنان بوده است.

وی با اشاره  تلاش های دستگاه دیپلماسی کشور و مجاهدت رزمندگان در جهت تحقق اهداف و مقاصد نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت:  ایثارگری ها و رشادت های رزمندگانی همچون عباس دوران به درخواست اینجانب به رئیس جمهور وقت حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر انجام یک عملیات نظامی در بغداد به منظور تغییر معادلات موجود و تضعیف جایگاه عراق در برگزاری اجلاس عدم تعهد شاهدی بر این ادعاست که اسناد آن نیز موجود است و نتیجه این همکاری دستگاه دیپلماسی کشور ، دیپلماسی جنگ و رشادت های رزمندگان اسلام در ایجاد زمینه مناسبی در عرصه قدرت جمهوری اسلامی در منطقه بوده و هست.

این کاندیدای ریاست جمهوری، در پایان خاطرنشان کرد: در سفر روز شنبه با حضور در مرقد شهید بزرگوار عباس دوران در شیراز یاد و خاطره آن شهید را گرامی داشتیم.

به گزارش مهر این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود فردا به 4 استان ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان سفر خواهد کرد.

کلید واژه ها: علی اکبر ولایتی انتخابات ریاست جمهوری ایران


نظر شما :