ولایتی: ما خواهان تعامل سازنده و مثبت با دنیا هستیم

۲۰ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۱۷۱۸۹ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
ولایتی با بیان اینکه تنها مقاومت کردن کافی نیست، گفت: باید برای رفع تحریم ها و اضافه نشدن به تحریم ها باید کاری کرد.
ولایتی: ما خواهان تعامل سازنده و مثبت با دنیا هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه در جمع مردم همدان گفت: مقاومت ما در این زمینه مقاومتی مدبرانه است.

وی با بیان اینکه تنها مقاومت کردن کافی نیست، گفت: باید برای رفع تحریم ها و اضافه نشدن به تحریم ها باید کاری کرد.

مردم با حضور در پای صندوق رای به ندای رهبر لبیک می گویند

وی با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خردادماه امسال بهترین کاری است که از عهده مردم ایران بر می آید، افزود: در این روز مردم ایران همگی پای صندوق های رای حاضر می شوند و به ندای مقام معظم رهبری پاسخ مثبت می دهند.

وی گفت: این حرکت بهترین پاسخ به دشمنان قسم خورده ایران و بهترین لبیک به ندای دوستان ایران که همه جهان اسلام و مردم آزاده جهان هستند، است.

وی با بیان اینکه ملت های مسلمان چشمشان به ایران است، افزود: ایران به عنوان محور حرکت بیداری اسلام در جهان شناخته شده و منتظرند ببیند که چگونه مردم ایران پای صندوق های رای حاضر می شوند و  شخصی را با رای بالا انتخاب می کنند.

ولایتی با ابراز امیدواری از اینکه خداوند متعال این توفیق را نصیب کسی کند که بتواند به خواسته های مردم ایران پاسخ مثبت دهد و انتظارات را در عرصه خارجی و داخلی برآورده کند، اظهار داشت: اگر در داخل و خارج کشور آنچه به عنوان راهبرد مقام معظم رهبری است دنبال کنیم به آنچه در  چشم انداز 20 ساله پیش بینی شده خواهیم رسید.

وی ادامه داد: رسیدن به مقام نخست منطقه و تاثیر گذاری در کل جهان و تعیین کننده بودن در سیاست های بین المللی در آخرین بخش چشم انداز 20 ساله کشور آمده است.

ما طالب روابط با همه کشور ها هستیم

ولایتی با تاکید بر توسعه روابط با همه جهان اظهار داشت: ما طالب روابط با همه کشور ها هستیم مگر آنها که از موضع سلطه جویی با ما برخورد می کنند.

وی تاکید کرد: اگر آمریکایی ها بخواهند به سلطه جویی ادامه دهند موضع جمهوری اسلامی همان است که قبلا بوده و ایران با کشوری رابطه بر قرار خواهد کرد که با احترام برابر، حقوق مساوی و بدون چشم داشت به حقوق داخلی ایران با ایران تعامل داشته باشد.

ولایتی گفت: در جهان اسلام و نه در جهان سوم کشوری را نمی شناسم که اقتدار ایران و یک چنین آینده درخشانی داشته باشد.

وی افزود: باید از این ظرفیت ها حسن استفاده را داشت و اجازه خالی ماندن ظرفیت ها را نداد.

ولایتی ادامه داد: باید کاری بکنیم که در صحنه جهانی کشور های دیگر به دنبال روابط با جمهوری اسلامی ایران باشند و این در صورتی است که ما تاثیر گذاری خودمان را در صحنه بین المللی نشان دهیم.

ایران همیشه در مسائل منطقه ای راهگشا بوده است

وی با اشاره به اینکه در گذشته و در زمانی که موضوع قطعنامه 598 و مسائل منطقه ای مطرح بود، این اتفاق افتاد، افزود: ایران همیشه راهگشا بوده و این راهگشا بودن باید ادامه پیدا کرده و هر روز بیش از گذشته تقویت شود.

هیچ مشکلی در منطقه خاورمیانه نیست که بدون حضور ایران حل شود

ولایتی با تاکید بر اینکه ما امروز می بینیم دشمنان و دوستان ایران همه قبول دارند که هیچ مشکلی در منطقه خاورمیانه نیست که بدون حضور ایران حل شود، افزود:  باید این موقعیت را حفظ کنیم و از این هم جلو تر برویم و یکی از قدرت های مهم تاثیر گذار در صحنه بین المللی باشیم.

وی اذعان کرد: اگر اینگونه باشد دشمنان نمی توانند بر ما در صحنه بین المللی مصوباتی را تحمیل کنند تا با این مصوبات عملا دست و پای مردم ایران در مشکلات اقتصادی بند شود.

وی تاکید کرد: استارت اصلی کار در دولت بنده این است که به اقتصاد توجه شود و باید دولت بعدی نقاط قوتی را که دولت فعلی داشته تقویت کند ولی نقاط ضعف را از بین ببرد.

ولایتی مشکلات اقتصادی را از مشکلات اصلی کشور عنوان کرد و با بیان اینکه این موضوع، مسئله حال کشور است، گفت: مسئله گرانی، تورم وبیکاری مسئله روز این کشور است باید حل شود.

در برنامه ای 100 روزه مشکلات اقتصادی را حل می کنم

وی تاکید کرد: بنده با دادن یک برنامه 100 روزه کوتاه مدت این مشکلات را حل خواهم کرد.

وی با بیان اینکه مردم توقع دارند از فردای روزی که دولت تشکیل می دهم گام های اول را برای حل مشکلات بر دارم، گفت: باید برای اقتصادی که امروز مشکلات حادی دارد، کاری کنیم.

وی با بیان اینکه مردم امروز برای تهیه نیازمندی های روزانه به بازار مراجعه می کنند و هفته بعد که مراجعه می کنند قیمت ها پنج یا 10 درصد افزایش دارد، گفت: این غیرعادی است و طبق گزارش آمار رسمی بانک مرکزی میزان تورم 40 درصد است.

تورم 40 درصد افزایش داشته است

وی گفت: این گفته به ان معناست که از خرداد سال گذشته تا خرداد امسال تورم 40 درصد افزایش داشته است و حال آنکه درآمد و حقوق ها به نسبت سال گذشته تاکنون 40 درصد افزایش نیافته است و بر جمع بیکاران افزوده شده است.

وی این امر را یکی از دلایل تعطیلی کارخانه ها و یا نیمه تعطیل شدن آنها دانست و گفت: بسیاری از کارخانه ها 70 درصد ظرفیت آنها معطل باقی مانده و 30 یا 40 درصد کارخانه کار می کنند.

وی گفت:  زمانی که اینگونه هست محصولات تولیدی کاهش پیدا می کند و کارگران نیز به 30 درصد تقلیل می یابند.

وی ادامه داد: یکی از علل تورم در بازار این است که میزان کالا کم و نقدینگی زیاد است و عرضه کم و تقاضا زیاد است.

تنفس شش ماهه به کارگاه ها و کارخانه ها می دهیم

وی با بیان اینکه این امر قیمت ها را بالا می برد، گفت: باید تولید کالا افزایش پیدا کند که در این راستا یک تنفس شش ماهه به این کارگاه ها و کارخانه ها می دهیم.

ولایتی گفت: کاهش کارایی کارگاه ها و کارخانه ها به مسئله وام ها بر می گردد چراکه در همه دنیا وامی که برای صنعت می دهند بهره آن بالا نیست و در حد کارمزد است واین کارمزد نیز 2 تا 3 درصد است.

وی تاکید کرد: موقعی که پول در تولید بکار گرفته شود هم جنس ارزان تر می شود و هم کسانی که بیکارند به کار گرفته می شوند.

وی اضافه کرد: درکشور ما برای بانک فرقی نمی کند که پول را به تولید کننده دهد یا به یک فرد عادی چراکه از همه 20 درصد سود می گیرد و آن کسی که کالا تولید می کند در رقابت با کالاهای خارجی که به صورت مجاز یا غیر مجاز وارد می شود باید حدود 20 یا 30 درصد بهره وام را بدهد و جریمه دیر کرد اقساط را نیز بدهد که این امر کاهش تولید را دامن می زند.

مردم همدان دین دار و انقلابی هستند و همدان مرکز تمدن اسلام و ایران است

وی در ادامه با بیان اینکه شیخ الرئیس ابو علی سینا حسین ابن عبدالله ابن سینا از دانشمندان بزرگ ایران شناسنامه همدان است، افزود: اکنون در تمام جهان کسی را به بزرگی او چه در بین مسلمانان و چه در غیر مسلمانان نمی شناسیم.

وی گفت: ابوعلی سینا مردی است که با کتاب قانون در مدت 600 سال، در سراسر جهان چه در تمدن شرقی و چه  غربی در حوزه پزشکی سخن نخست را گفت.

ولایتی با اشاره به اینکه کتاب قانون بعد از اختراع ماشین چاپ در نیمه دوم قرن 15 توسط گوتنبرگ و بعد از کتب مقدس مسیحیان اولین کتابی که ترجمه لاتین آن چاپ شد، گفت: چنین کتابی را در تاریخ پزشکی نمی شناسیم که این مدت طولانی حاکم بر عرصه پزشکی باشد.

وی با اشاره به اینکه هنوز بخش اعظمی از کتاب قانون معتبر است، ادامه داد: کتاب قانون دارای 5 فصل است که اکثر مطالب آن همچنان معتبر است.

وی ادامه داد: در همدان در حدود 8 هزار شهید و بیش تر از این تعداد جانباز و مجروح جنگی وجود دارد که برای حفظ کشور خدمت کردند.

وی با بیان اینکه استان همدان استانی زر خیز است اما مشکلات فراوانی دارد، گفت: استان همدان به اندازه کافی آب دارد اما اکنون مشکل آب شرب و آب برای کشاورزی دارد و کارخانه هایی وجود دارد که خوابیده اند و یا تولیدات کمی دارند.

وی گفت: تولید باید برعهده مردم گذاشته شود.

کلید واژه ها: علی اکبر ولایتی


نظر شما :