اسپری فلفل پلیس ترکیه رو به اتمام است!

۳۰ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۱۷۶۱۲ سرخط اخبار

انتقاد از سرکوب خشونت بار پلیس ترکیه علیه معترضان ضددولتی در حالی ادامه دارد که جدیدترین اخبار از تمام شدن اسپری فلفل پلیس ترکیه و قرارداد وزارت امنیت این کشور برای تامین مجدد انبار تسلیحات غیرکشنده ترکیه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با ادامه بزرگ ترین تظاهرات ضد دولتی در ترکیه در اعتراض به سیاست های دولت «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر این کشور و انتقادات از روش های سرکوب خشونت بار پلیس این کشور علیه تظاهرات کنندگان، شبکه تلویزیونی «سی ان ان» گزارش داد که قوطی های حاوی اسپری فلفل پلیس این کشور در حال تمام شدن است.

بر این اساس، اداره امنیت ترکیه در حال تنظیم یک قرارداد دیگر به منظور پر کردن مجدد انبار تسلیحات غیر کشنده خود است.

تاکنون بیش از 130 هزار قوطی اسپری فلفل توسط پلیس ترکیه علیه تظاهرات کنندگان ضد دولتی در این کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

تظاهرات در ترکیه وارد سومین هفته خود شده است. این تظاهرات بعد از آن گسترش پیدا کرد که پلیس ترکیه تلاش کرد تا جمعیتی معترض به سیاست های نوسازی دولت اردوغان که در پارکی در استانبول به صورت مسالمت آمیز تحصن کرده بودند را متفرق کند.

شبکه تلویزیونی «راشا تودی» در پوشش آخرین تحولات از تظاهرات ترکیه نوشته است که امروز چهارشنبه نیز صدها نفر از معترضان در میدان ها و خیابان های اصلی چندین شهر ترکیه تظاهرات کردند.

تظاهرات 5 هزار نفری معترضان از شب گذشته تا اوایل صبح امروز چهارشنبه با مداخله پلیس و استفاده از بمب های گازی و ماشین های آب پاش علیه تظاهرات کنندگان همراه بود.

بر اساس خبر روزنامه «حریت» ترکیه، در این روز از تظاهرات سه معترض و یک روزنامه نگار و یک افسر پلیس مجروح شدند.

از طرف دیگر، دولت ترکیه در حال بررسی پیش نویس قانونی است که هدف از آن سرکوب کسانی است که به مطالب تحریک آمیز علیه دولت را در رسانه های اجتماعی منتشر می کنند. این قانون به دولت آنکارا قدرت تحقیق و تعقیب قانونی افرادی را می دهد که مطالب تحریک آمیز منتشر می کنند.

گزارش ها نشان می دهد که صرفا در روز گذشته تظاهرات، پلیس ترکیه 25 معترض را در آنکارا دستگیر کرد. در سرکوب های مشابه دیگری نیز در استانبول 66 معترض بازداشت شدند.

دولت آنکارا اخیرا تهدید کرده است که اگر پلیس نتواند تظاهرات ضد دولتی در این کشور را سرکوب کند، از نیروهای مسلح استفاده خواهد کرد.


نظر شما :