ایران در مسائل امنیتی آمریکای لاتین دخالت نمی کند

۰۳ تیر ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۹۱۷۷۶۳ سرخط اخبار
گزارش وزارت خارجه آمریکا اذعان دارد که بر خلاف برخی ادعاهای سابق این کشور ایران در مسائل امنیتی آمریکای لاتین دخالت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از " واشنگتن تایمز" ، گزارش وزارت خارجه آمریکا که قرار است در این هفته منتشر شود بر این نکته اذعان دارد که ایران از گروه های تروریستی امریکای لاتین حمایت نمی کند.

پیشتر مقامات آمریکایی با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به دخالت در مسائل امنیتی آمریکای لاتین خواستار اقدام وزارت خارجه این کشور برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در این منطقه شده بودند.

در این گزارش آمده است با اینکه در سال های گذشته حضور ایران در کشورهای منطقه افزایش یافته است اما فعالیت ایران بسیار کمتر از آن چیزی است که برخی نماینده های سنا و کنگره آمریکا اعلام کرده بودند.

یک منبع مطلع که نامش فاش نشده است در گزارش تصریح شده است که در تحقیقات وزارت خارجه آمریکا آمده است که هیچ دلایل و مدرکی مبنی بر حمایت ایران از گروه های تروریستی منطقه به دست نیامده است.

این گزارش قرار است این هفته برای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ارسال شود که احتملا موجب بروز تنش هایی بین وزارت خارجه و کمیته مذکور خواهد شد.

 

 

کلید واژه ها: وزارت خارجه آمریکا


نظر شما :