۲ بازرس سازمان ملل به سوریه می روند

۲۰ تیر ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۹۱۸۴۴۱ سرخط اخبار

سخنگوی «بان کی مون» می گوید دو بازرس سازمان ملل دعوت دولت سوریه برای سفر به این کشور را پذیرفته اند تا در زمینه نحوه انجام تحقیقات در مورد حملات شیمیایی مذاکره کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل دعوت دولت سوریه از دو مقام ارشد این سازمان برای مذاکره در مورد گزارش های منتشر شده مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را پذیرفت.

یک سخنگوی سازمان ملل با اعلام این خبر گفت، «آکه سلستروم» دانشمند سوئدی که از سوی سازمان ملل مأمور بررسی در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه شده، یکی از دعوت شدگان است. «آنگلا کین» نماینده سازمان ملل در امر خلع سلاح هم دیگر فردی است که برای مذاکره در این مورد، به سوریه دعوت شده است.

«مارتین نسیرکی» سخنگوی «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه سلستروم و کین این دعوت را پذیرفته اند، گفت: (این سفر) با هدف تکمیل مشاوره ها در مورد چارچوب های همکاری جهت انجام تحقیقاتی درست، مطمئن و مؤثر در زمینه ادعاهای مطرح شده در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، صورت می گیرد.

با این حال، نسیرکی تاریخ انجام این سفر را اعلام نکرده است.

اخیرا بازرسان روسی که برای بررسی در مورد حملات شیمیایی به سوریه اعزام شده بودند، مخالفان دولت سوریه را عامل این حملات اعلام کردند. بررسی های این گروه نشان می دهد مخالفان در حملات خود از گاز سمی «سارین» استفاده کرده اند.

کلید واژه ها: سوریه شیمیایی حملات


نظر شما :