جوزف نای: به بهبود روابط با ایران امیدوارم

۲۸ تیر ۱۳۹۲ | ۱۹:۲۴ کد : ۱۹۱۸۷۷۰ سرخط اخبار
جوزف نای معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا و نظریه پرداز قدرت نرم اظهار امیدواری کرد با انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران روابط ایران و آمریکا نسبت به گذشته بهبود یابد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، جوزف نای، مبدع نظریه قدرت نرم و استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه هاروارد و محقق برجسته روابط بین الملل است. نای پیش از این ریاست مدرسه حکومت جان اف. کندی دانشگاه هاروارد را نیز به عهده داشته است. ریاست شورای اطلاعات ملی، دستیار وزیر دفاع و دستیار معاون وزیر خارجه برخی از مناصب دولتی است که پیش از این نای بر عهده داشته است.
 
نای علاوه بر همکاری با روزنامه نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال، چندین کتاب از جمله "پارادوکس قدرت امریکا" و "قدرت نرم: ابزارهای موفقیت در سیاست های جهانی"  را نگاشته است. نای برای اولین بار اصطلاح "قدرت نرم" را در اواخر دهه ۱۹۸۰ به کار برد. او به همراه رابرت کوهن نظریه نئولیبرالیسم را بنیان نهاد.
 
پروفسور جوزف نای در خصوص برخی گمانه های کارشناسان مبنی بر بهبود روابط ایران و ایالات متحده آمریکا پس از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار مهر گفت: امیدواری به بهبود روابط میان دو کشور وجود دارد. این امیدورای وجود دارد روابط نسبت به گذشته بهبود یابد.
 
وی تأکید کرد: همچنین گفتگوی مستقیم میان دو کشور در خصوص مساله هسته ای ایران  و سایر مسایل محتمل است و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

 

کلید واژه ها: ایران و امریکا


نظر شما :