سه هدف عمده مقاومت از زبان نصرالله

۲۹ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۹۱۸۷۸۵ سرخط اخبار

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود اعلام کرد آزادسازی اراضی اشغالی و زندانیان از دست رژیم صهیونیستی از جمله اهداف مقاومت لبنان بوده است.

به گزارش فارس، «سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی جشن افطار سالیانه هیئت مقاومت حزب الله لبنان گفت: ماه مبارک رمضان را تبریک می گویم و از خداوند می خواهم تا حاضران را مشمول رحمت و مغفرت خود قرار دهد.

وی گفت که در این سخنرانی بر روی موضوع لبنان تمرکز خواهد کرد.

نصرالله تاکید کرد: مقاومت در لبنان دارای دیدگاه واضح و اهداف روشن و رویکرد و مسیر واضحی است.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: مقاومت لبنان از ابتدا با بصیرت آغاز به کار کرد که هدف و برنامه اش مشخص بود. اگر بصیرت وجود نداشته باشد امکان گمراهی و رسیدن به هدف وجود ندارد.

سیدحسن نصرالله افزود: مقاومت لبنان در دایره داخلی دارای اهدافی بوده است. اولا آزاد سازی اراضی اشغالی لبنان بوده است. اسرائیل قبل از سال 1982 بخشی از اراضی لبنان را اشغال کرده بود.

دوم آزاد سازی اسرا و زندانیان و بازگرداندن اجساد شهدا و سوم سهم داشتن در حمایت از لبنان در برابر خطرات ارتش و کمک به ارتش لبنان بوده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: مقاومت در لبنان دارای دیدگاه، اهداف، وظیفه و خط مشی روشنی است که از ابتدا از بینش و آگاهی برخوردار بود و همین موجب شد تا هرکس در این مقاومت بداند، کجا می رود و چه می کند. در حالی که این شفافیت دیدگاه و بینش را باید به ایمان و عزم و اراده مقاومت افزود.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: دیدگاه، بینش و اهداف روشن و شفاف مقاومت در لبنان موجب شد تا این مقاومت تلاش کند، اهداف خود در آزادسازی اراضی اشغالی لبنان پیش از سال 1982 و همچنین اسرا و بازداشت شدگان مقاومت از زندان ها را محقق کند و در این راه مدعی نشده که مسئولیت محافظت و حمایت لبنان از خطرها را برعهده دارد، بلکه در این امر در کنار ارتش و نیروهای امنیتی سهیم است.

سید حسن نصر الله با اشاره به اینکه پس از آزادسازی اراضی اشغالی لبنان، دومین هدف مقاومت در آزادی اسرای نمود پیدا می کند، تاکید کرد که این هدف مقاومت نیز طی چندین مرحله محقق شد و برخی از پرونده های معلق یعنی آزاد سازی «مزارع شبعا» و «تلال کفر شوبا» بیش از آنکه یک هدف برای مقاومت به شمار آید، حقی ملی است.

وی همچنین گفت: باز گرداندن پیکرهای شهدا و باز پس گیری آنها از اسرئیل حقی ملی و لبنانی است و مقاومت تا تحقق این هدف به فعالیت های خود ادامه خواهد داد، چون در این بین اراضی وجود دارد که همچنان در اشغال اسرائیل است.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: مقاومت با هدف مشارکت و سهیم بودن در حمایت و پشتیبانی از مردم لبنان وارد عرصه شد و تفاهم نامه ژوئیه 1993 میلادی اولین معادله میدانی بود که مقاومت آن را جهت حمایت از شهروندان لبنانی تحمیل می کرد تا پس از آن تفاهم نامه آوریل از راه رسید تا معادله حمایت و پشتیبانی شهرهای لبنان از بمباران های اسرائیلی در قبال عدم بمباران شهرک های صهیونیست نشین شمال سرزمین های اشغالی از سوی مقاومت به امضا برسد.

سید حسن نصر الله تاکید کرد که ما برای لحظه ای هم ادعا نکردیم که تجهیزات و تسلیحات و توانمندی های نظامی همچون تجهیزاتی در اختیار داریم که اسرائیل در جنگ ژوئیه در اختیار داشت و تلاش کرد، موجب ایجاد موازنه وحشت و ترس میان لبنان و اسرائیل شود. آنچه در لبنان روی داد، مقاومتی مردمی و پذیرش و استقبالی مردمی بود که ما را به مرحله ایجاد موازنه ترس و وحشت و بازدارندگی سوق داد. این موجب شده که اسرائیل پیش از هر تجاوز به لبنان هزار موضوع و مسئله را مورد محاسبه قرار دهد.

همچنین وی افزود: تجربه ثابت کرده که طرح اول آمریکا در منطقه، اسرائیل است و آمریکا به خاطر منافع خود، دست از هم پیمانان خود کشید و آمریکا دیگر آن قدرتی که اراده خود را بر جهان تحمیل می کرد، نیست.

نصرالله تصریح کرد: ما در موضوع مقاومت، واقعیت ها را مطرح می کنیم و می گوئیم که بیایید از این واقعیت ها درس عبرت بگیریم زیرا مقاومت به اراده مردمی متکی است، تجربه مقاومت فایده خود را ثابت کرده است، مقاومت در لبنان قوی است و از عشق و حمایت بزرگ برخوردار است و یک وضعیت گذرا نیست، مقاومت شکننده نیست و همه کسانی که سعی دارند مقاومت را بشکنند و یا آن را منزوی سازند، شکست خواهند خورد زیرا مقاومت یک تشکیلات نیست بلکه اراده مردمی است.

نصرالله تاکید کرد: افراد شریف این کشور عزیزترین چیز خود را در مقاومت سرمایه گذاری کرده اند، ما دائما آمادگی گفت وگو و بررسی استراتژی ملی دفاعی را داریم و اواسط 2006 استراتژی دفاعی را ارائه کردیم اما تا کنون مورد بررسی قرار نگرفته است زیرا گروه دیگر در بحث و بررسی استراتژی ملی دفاع از این وطن جدیت ندارد.

لبنان دیگر لقمه ساده ای برای دشمنان نیست/سقوط ارتش به معنی سقوط کشور است

 وی تاکید کرد که هنگامی که دشمن کرامت ملت تو را تهدید می کند، مسئولیت تو این است که مبارزه کنی و از این مقاومت دفاع کنی، بنابراین طبیعی است که تو همواره در معرض هدف باشی و اگر در معرض تهدید نباشی معنای آن این است که تو موثر نیستی.

وی ابراز داشت که هنگامی که در لبنان مقاومت فعال و تاثیر گذار وجود داشته باشد، طبیعی است که همواره این کشور در معرض هدف باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما علاوه بر معرکه خود با دشمن وارد معرکه هدف قرار گرفتن از سوی دشمن شده ایم؛ جهان عرب چه موضعی در برابر این اقدامات ایفا می کند؛ اقداماتی که از حمله اقتصادی تا ناسزا گویی ها و اتهام زنی ها را شامل می شود و بخشی از معرکه ایست که مقاومت لبنان از آغاز فعالیت خود در سال 1982 با آن مواجه بوده و موفق شده اهداف اسرائیلی آمریکایی در اشغال لبنان را از بین ببرد،مقاومت  در سال 2006 نیز موفق شد پروژه خاورمیانه جدید را در هم بشکند، بنابراین طبیعی است که این مقاومت مورد حمله قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما وارد مرحله جدیدی  شده ایم که با همان بصیرت و همان اقدامات و دقت از آن نیز به خواست خدا عبور خواهیم کرد، شما مطمئن باشید که این مقاومت قادر است با تمام جدیت و قدرت از تمامی سختی های موجود در حال و آینده عبور کند.

نصرالله گفت که اسرائیل و تمام کشورهایی که پشت سر این رژیم قرار دارند، می دانند که لبنان دیگر لقمه ساده ای برای آن ها نیست.

وی در ادامه با اشاره به هجمه شدید علیه ارتش لبنان گفت که اگر ارتش آسیب ببیند صلح و ثبات در کشور باقی نخواهد ماند و دولتی نیز باقی نمی ماند، ارتش عامل اساسی در حمایت از کشور است، حرف ما امروز این است که باید این موسسه از درگیری های سیاسی کنار گذاشته شود؛ چرا که اگر خدای نکرده ارتش سقوط کند یا دچار هرج و مرج شود؛ دیگر صلح و ثبات و دولت و کشور باقی نخواهد ماند.

کلید واژه ها: لبنان حزب الله لبنان مقاومت لبنان


نظر شما :