یک میلیارد دلار برای خلع مرسی

۱۰ مرداد ۱۳۹۲ | ۰۰:۵۰ کد : ۱۹۱۹۳۰۷ سرخط اخبار

 

فارس نوشت:
 
یک فعال سعودی اعلام کرد که دولت کشورش مبلغ یک میلیارد دلار به ارتش مصر داد تا علیه «محمد مرسی» کودتا کند.
 
به گزارش  روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز، یک فعال سعودی اعلام کرد که دولت وی یک میلیارد دلار به ارتش مصر برای راه اندازی کودتا علیه دولت «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر و ایجاد یک دولت موقت تخصیص داده است.
 
«مجاهد بن حارث بن حمام» فعال سیاسی عربستان سعودی که کمپین فعالی در شبکه «توییتر» علیه فساد دولت سعودی برپا کرده است، گفت که «عبدالفتاح السیسی» این مبلغ را در ۳ ژوئیه (۱۲ تیرماه) از دولت عربستان دریافت کرده است و علت این رشوه دهی این بود که انتقال قدرت در مصر به آرامی جریان پیدا کند.
 
بر اساس این گزارش، دولت عربستان هم اکنون مطمئن نیست که آیا این کمک به ارتش مصر عاقلانه بوده یا خیر زیرا «ملک عبدالله» به خوبی به این امر واقف است که شکست کودتا در مصر برای عربستان فاجعه بار خواهد بود زیرا روی کار آمدن هر دولتی غیر از دولتی که عربستان به آن کمک کرده است قوی تر از دولت قبلی است و سیاست های ضد سعودی را دنبال خواهد کرد.
 
خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال گزارش کرد که مجاهد بن حارث بن حمام در توییتر خود نوشت: این دلیلی است که ملک عبدالله یکی از حامیان استفاده نامحدود از زور در سرکوب معترضان مصر است. ملک عبدالله نه تنها از کودتا حمایت می کند و در تلاش است تا دیگران را متقاعد به پذیرش فرصت های جدید کند، بلکه به السیسی نیز کمک می کند.
 
این فعال سیاسی سعودی تصریح کرد: پادشاه عربستان در تلاش است تا در غرب اعمال نفوذ کند تا اقداماتی را از جمله انتقاد از دولت مصر صورت دهند.

کلید واژه ها: مصر سعودی عربستان کودتا


نظر شما :