وزیر دفاع روحانی از بنیان‌گذاران حزب‌الله است

۲۰ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۹۱۹۷۵۹ سرخط اخبار

المانیتور تصریح کرد به نظر نمی رسد هیچ یک از اعضای دولت جدید ایران مخالفتی با حمایت این کشور از حزب الله لبنان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری المانیتور در گزارشی تحت عنوان «روابط ایران و حزب الله تغییری نمی کند»، به نقل از یک مقام ایرانی که نامی از وی برده نشده است، نوشت: «هرکس رئیس جمهور ایران باشد و وزرا هرکه باشند، حزب الله برای ایران همان حزب الله است.»

این مقام ایرانی که به نوشته المانیتور بارها به ایران سفر کرده است، ابراز داشته که کسانی که تصور می کنند موضع ایران در خصوص حزب الله با تغییر رئیس جمهور عوض می شود، در رویا به سر می برند. حزب الله کارتی نیست که ایران بخواهد با آن بازی کند.

وی از حزب الله به عنوان تاج زرین محور مقاومت یاد کرده است که نه تنها در برابر اسرائیل، بلکه در برابر تکفیری ها نیز از این محور دفاع می کند. مهم ترین دشمن ایران در منطقه اسرائیل است و حزب الله در سال 2006 اسرائیل را شکست داد و در صورت وقوع جنگی دیگر، باز هم قادر است این کار را تکرار کند.

المانیتور تصریح کرده است که به نظر نمی رسد هیچ یک از اعضای دولت جدید ایران مخالفتی با حمایت این کشور از حزب الله داشته باشند. وقتی پای اسرائیل و گروه های مقاومت وسط باشد، روحانی خود یک تندرو است.

این گزارش از «حسین دهقان»، وزیر دفاع مدنظر آقای روحانی به عنوان کسی یاد کرده است که در سن 25 سالگی در تاسیس حزب الله لبنان نقش داشت و با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان نیز رابطه خوبی دارد.

المانیتور همچنین با تاکید بر نقش خاص رهبر عالی ایران در ارتباط با حزب الله، تاکید کرده است که حزب الله لبنان به ولایت فقیه باور دارد.

کلید واژه ها: حزب الله لبنان اسرائیل


نظر شما :