کری: شهرک سازی ها غیر قانونی است

۲۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۹۱۹۸۲۶ سرخط اخبار

ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اقدام اسرائیل برای شهرک سازی های جدید در کرانه باختری و قدس شرقی تاحدودی قابل پیش بینی بود، اما تاکید کرد که ایالات متحده این اقدام دولت تل آویو را غیرقانونی و غیر مشروع می داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که فلسطینی ها نباید "واکنش منفی" به شهرک سازی های اسرائیل نشان دهند و باید هر چه سریعتر مذاکرات از سرگرفته شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه موضع اتحادیه اروپا را در مورد شهرک سازی های یهودیان در کرانه باختری مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: این اقدامات مذاکرات صلح با فلسطینیان را خدشه دار می کند.

نتانیاهو در جریان دیدار با گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان در تل آویو گفت: گمان می کنم که اروپا و خط مشی که اتحادیه اروپا در پیش گرفته به واقع تضعیف کننده صلح در خاورمیانه و برقراری ثبات میان فلسطینیان و یهودیان در سرزمین های اشغالی است.

اتحادیه اروپا ماه گذشته سیاست هایی را منتشر کرد که براساس آن 28 کشور عضو این اتحادیه از تامین مالی برای اشخاص و شرکت های اسرائیلی مرتبط با مناطق تحت تسلط فلسطینیان از جمله کرانه باختری و قدس شرقی منع شدند.

براساس قوانین بین المللی هرگونه شهرک سازی های یهودیان در کرانه باختری غیرقانونی است. نتانیاهو همچنین اعلام کرد: این سیاست جدید اتحادیه اروپا موضع فلسطینیان را سخت تر کرده است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین شهرک سازی های برنامه ریزی شده اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این امر اهمیت دارد که دو طرف درگیر را بر سر میز مذاکره بیاوریم و به سرعت مذاکره صلح با فلسطین و اسرائیل را آغاز کنیم.

ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که دولت واشنگتن به هیچ وجه تداوم شهرک سازی ها در مناطق تصرف شده فلسطینیان را نمی پذیرد.

کلید واژه ها: فلسطینیان اسرائیل کرانه باختری


نظر شما :