اظهار نظر ولایتی درباره ظریف و مذاکرات هسته ای

۲۹ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۲۰۱۳۵ سرخط اخبار

ولایتی در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت: پیروی روحانی آزمایش حسن نیت کشورهای غربی خواهد بود و آنها باید از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: فکر نمی کنم که تکرار لحن سابق مان مثمر ثمر و با فایده باشد. ما باید با لحن دیگری سخن بگوییم. هدفمان همان هدف است اما لحن مان متفاوت باید باشد.

وزیر اسبق خارجه ایران تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران باید نه تنها در مذاکرات چند جانبه با پنج بعلاوه یک خیلی فعال باشد بلکه با شش کشور مستقیم و غیر مستقیم مذاکره کنند.

وی با بیان این مطلب که «حل چنین مسئله ی پیچیده ای عقلانیت بیشتری می خواهد» گفت: مذاکرات مستقیم با امریکا بستگی به رفتار این کشور دارد اگر رفتارش به مانند گذشته باشد فکر نمی کنم اتفاقی بیافتد. انها باید از موضع خود کوتاه بیایند. امریکا هنوز معتقد است که ابر قدرت است.

ولایتی همچنین گفت: ایران غنی سازی را متوقف نخواهد کرد چراکه تجربه ای تلخی دارد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه در مورد وزیر جدید خارجه ایران می گوید: ظریف دیپلمات و مذاکره کننده ی بسیار خوبی است و با حضور در دستگاه دیپلماسی بسیار امیدواریم که نه تنها به راه حل مسئله هسته ای بلکه حل تمام مسائل در منطقه برسیم.

کلید واژه ها: علی اکبر ولایتی محمد جواد ظریف مذاکرات هسته ای


نظر شما :