35 سال زندان برای افشاگر جنایات آمریکا

۳۱ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۹۲۰۲۲۴ سرخط اخبار

برادلی منینگ سرباز 25 ساله ارتش آمریکا که اطلاعات محرمانه ای را به سایت افشاگر ویکی لیکس داده بود، در یک دادگاه نظامی به 35 سال زندان محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، افشای اطلاعات محرمانه آمریکا از سوی سایت افشاگر ویکی لیکس بزرگترین شکاف امنیتی در تاریخ این کشور بوده است.

برادلی منینگ در بیشتر زمان محاکمه اش سکوت کرد، اما در پایان گفت: من می دانستم که برای آزادی گاهی اوقات باید بهای گزافی را پرداخت.

وکیل منینگ از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در خواست عفو یا حداقل تخفیف مجازات کرده است. واکنش کاخ سفید این بود که تاکنون درخواستی به دستش نرسیده است.

جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس که از زمان افشای اطلاعات محرمانه به سفارت اکوادور در لندن پناه برده است، حکم منینگ را یک پیروزی برای فعالیت های ضد محرمانه خواند و گفت: دولت اوباما تلاش می کند تا انسان های آگاه مثل منینگ و ادوارد اسنودن را تهدید کند، اما در نتیجه هزاران برادلی منینگ به وجود می آید.

ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان جاسوسی آمریکا نیز اخیرا فعالیت های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا در جاسوسی از کاربران انلاین را افشا کرده است و موقتا به روسیه پناه برده است.

وب گاه ویکی لیکس که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد و به افشای اسناد محرمانه از سوی منابع ناشناس می پردازد.این سایت در نوامبر ۲۰۱۰ به پخش اسناد سری و محرمانه سیاست های خارجی آمریکا اقدام کرد. اسناد محرمانه جنگ عراق و افغانستان از دیگر انتشارات این سایت است.

کلید واژه ها: منینگ ویکی لیکس


نظر شما :