فرمانده مخالفان سوری: سلاح شیمیایی نداریم

۰۳ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۹ کد : ۱۹۲۰۳۴۸ سرخط اخبار

فرمانده ستاد کل مخالفان مسلح تاکید کرد ارتش آزاد سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، احمد الجربا رئیس ائتلاف مخالفان سوری در نشست خبری مشترک با سلیم ادریس فرمانده ستاد کل مخالفان مسلح تاکید کرد که تحرک جامعه بین المللی درباره حمله شیمیایی به ریف دمشق غیر منتظره بود.

الجربا با متهم کردن دولت سوریه به حمله شیمیایی خواستار پاسخ فوری و محکم جامعه جهانی شد.

وی مدعی شد که ائتلاف مخالفان سوریه آماده حمایت از کارشناسان سازمان ملل است تا در مناطقی که در کنترل مخالفان قرار دارد، بازرسی انجام شود.

همچنین در این نشست سلیم ادریس با بیان اینکه ارتش آزاد سلاح شیمیایی در اختیار ندارد، افزود: شواهد ما نشان می دهد که ارتش سوریه حمله شیمیایی را انجام داده است.

این درحالی است که در روزهای پایانی سال گذشته مخالفان مسلح فیلمی را در اینترنت منتشر کردند که در آن آزمایش های شیمیایی بر روی حیوانات را به نمایش گذاشته بودند تا در میان نیروهای ارتش سوریه وحشت ایجاد کنند.

روز چهارشنبه هفته گذشته درحالی که ارتش قصد داشت عملیات گسترده خود را علیه تروریست ها در ریف دمشق آغاز کند، شلیک چند موشک مسلح به کلاهک شیمیایی گاز سارین (عامل اعصاب) باعث کشته شدن صدها نفر شد.

با انتشار تصاویر تکان دهنده از این حمله غربی ها به سرعت دولت دمشق را متهم کردند ولی انتشار تصاویر ماهواره های روسیه ای نشان داد که موشک ها از مناطق تحت کنترل نیروهای موسوم به «لواء اسلام» وابسته به ارتش آزاد شلیک شده اند.

از سوی دیگر این حمله درحالی روی داد که از یک سو نیروهای ارتش بر روی نوار پیروزی بر مخالفان قرار داشتند و از سوی دیگر بازرسان سازمان ملل نیز در دمشق بودند.

کلید واژه ها: شیمیایی سوریه دمشق


نظر شما :