مرکل: نظام سوریه نباید بدون مجازات به کار خود ادامه دهد

۰۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۸ کد : ۱۹۲۰۵۶۷ سرخط اخبار

صدراعظم آلمان در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر انگلیس گفت که دلایل درخصوص استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان سوریه کافی است و درنتیجه نظام سوریه نباید بدون مجازات به کار خود ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنگلا مرکل» و «دیوید کامرون» در یک مکالمه تلفنی به توافق رسیدند که دولت سوریه به دلیل استفاده از حمله گاز سمی علیه شهروندان کشورش نباید بدون مجازات رها شود.

دولت آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس در گفت وگوی تلفنی خود توافق کردند که استفاده از گاز شیمیایی در حمله چهارشنبه هفته گذشته در نزدیکی دمشق به اندازه کافی به اثبات رسیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت سوریه نباید امیدوار باشد که بتواند به این جنگی که قانون بین الملل را نقض می کند ادامه دهد، بنابراین واکنش بین المللی از نظر صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس اجتناب ناپذیر است.

بر اساس این گزارش، درست چهار هفته قبل از برگزاری انتخاباتی که مرکل امیدوار است برای سومین بار در آن پیروز شود، صدراعظم آلمان در چگونگی واکنش کشورش به حمله ظاهراً شیمیایی در دمشق با چالش روبرو است زیرا بسیاری از رأی دهندگان آلمانی با اقدام نظامی در سوریه مخالف هستند.

کلید واژه ها: آلمان سوریه


نظر شما :