بازگشت فاشیسم تحت پرچم آمریکا

۰۹ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۹۲۰۶۷۶ سرخط اخبار

دیدبان آمریکا: استفان لندمن، متولد 1934 در بوستون است. او نویسنده، ستون نویس روزنامه­ها، فعال، شخصیت خبری تلویزیونی و مجری برنامه های رادیویی است. وی هم اکنون برای وبسایتهای چون MoneyNewsNow.com و VeteransToday.com مطلب می­نویسد و از سال 2007 یک برنامه رادیویی متوالی را در شبکۀ رادیویی پیشرو[1] اجر می کند.

دیدبان آمریکا: همانطور که میدانید، باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده، طرحهایی را برای محدود کردن برنامه های نظارتی نسنجیدۀ حکومت ایالات متحده اعلام کرده و در بحبوحۀ نگرانیهای نظارتی، وعدۀ اصلاحات در آژانس امنیت ملی را داده است. نظر شما دربارۀ این تصمیم چیست؟

استفان لندمن: در اواسط ماه جولای، جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا نگرانی جدی خود را از فعالیتهای جاسوسی آژانس امنیت ملی مطرح کرد و اعلام کرد که این مسائل در جوامع آزاد جایگاهی ندارد. کارتر اظهار داشت: «آمریکا در این مقطع یک دموکراسی کارآمد ندارد. او اضافه کرد که نسبت به امور جهانی بدبین است و هیچ دلیلی برای خوش بینی وجود ندارد». آمریکا بیش­تر یک دولت پلیسی است تا یک دموکراسی. زمانی هویی لانگ[2] اعلام کرده بود که فاشیسم روزی «پوشیده در پرچم آمریکا» بازخواهد گشت. برترام گراس[3] (1997- 1912) در کتاب «فاشیسم دوستانه»[4]، رونالد ریگان را نمونه بارز حاکمیت فاشیستی معرفی کرد. البته گراس در آن زمان اوباما را نمی­شناخت. اوباما بدترین نوع حکمرانی رذل و فرومایه را نمایندگی می کند. او قدرت مطلق امریکا را گسترش میدهد. او دستگاه دولت پلیسی آمریکا را رهبری میکند. او در حال جنگ علیه بشریت در داخل و خارج از آمریکا است.

اوباما به سرکوب لبخند میزند. متعصب و بی رحم است. اوباما قادر به انجام اقداماتی است که از دید حامیان وی غیر ممکن است. او در بدی جورج بوش را پشت سر میگذارد. اوباما در حرف یک چیز می­گوید اما در عمل به گونه­ای دیگر عمل می­کند. بر همین اساس است که در 9 اوت از یک چیز غیرقابل دفاع، دفاع کرد. هرچند از عدم شفافیت و اصلاحات اظهار تاسف نمود اما در عمل ادعاهای او چیز دیگری را نشان می­دهد. در واقع، او تنها لفاظی کرد و سیاست­های او چیزی را تغییر نخواهد داد. او بسیار سرسخت­تری از چیزی است که نشان می­دهد.   

در یک بیانیه مطبوعاتی غیرصادقانۀ کاخ سفید با عنوان «پس زمینۀ اظهار نظر رئیس جمهور دربارۀ اصلاحات در برنامه­های آژانس امنیت ملی»[5] آمده است: «رئیس جمهور اوباما معتقد است که باید شفافیت و اصلاحات بیشتری در برنامه­های اطلاعاتی ما صورت گیرد تا به مردم اطمینان داده شود که این برنامه ها نظارت کامل و حفاظت آشکار علیه هرگونه سوء استفاده دارند. این چیزی است که وی به عنوان رئیس جمهور دنبال می­کند و امروزه او ابتکار عمل­های متعددی را برای پیشبرد این تلاش­ها مطرح ساخته است».

از آنجا که افشای اطلاعات نخستین بار صورت پذیرفته بود، رئیس جمهور اوباما یک رشته ملاقات­هایی را با رهبران جامعه اطلاعاتی ترتیب داد و در آن­ها بر اهمیت شفافیت تاکید کرد. اوباما از رهبران اطلاعاتی خواست  تا آنجایی که امکان دارد، بدون آسیب به امنیت ملی نسبت به شفافیت و ارائه اطلاعات غیر طبقه بندی شده اهتمام ورزند. پیش از این، دولت برخی از اطلاعات بی­سابقۀ مربوط به فعالیت­های آژانس امنیت ملی را از طبقه بندی خارج  نموده بود. در 31 جولای نیز مدیر اطلاعات ملی، سه سند در رابطه با بخش 215 برنامه را عمومی کرد. اخیراً رئیس جمهور با گروهی از رهبران بخش خصوصی، جامعۀ ودنی و دانشگاهیان در کاخ سفید دیدار کرد تا دربارۀ طیفی از مسائل مربوط به محرمانگی و حوزۀ خصوصی با آنها گفتگو کند. امروز رئیس جمهور به دولتش دستور داد تا به منظور پیگیری اصلاحات مناسب در برنامه های نظارتی ملی و دادگاهی که بر آنها نظارت دارد با کنگره همکاری کند. او به ویژه 4 گامی را که دولتش برخواهد داشت مشخص کرد:

(1) دولت به مظور یافتن اصلاحات مناسب برای بخش 215 مصوبه پاتریوت (PATRIOT Act) با پارلمان همکاری خواهد کرد. به عنوان مثال میتوان گامهایی را در جهت نظارت بیشتر، شفافیت، و اعمال محدودیتهایی بر استفاده از این اختیارات برداشت.

(2) دولت به منظور افزایش اعتماد مردم به نظارت و سرپرستی اعمال شده توسط دادگاه نظارت اطلاعاتی خارجی (Foreign Intelligence Surveillance Court) با کنگره همکاری خواهد کرد.

(3) رئیس جمهور به جامعۀ اطلاعاتی دستور داد تا آنجا که ممکن است اطلاعات پیرامون این برنامه ها را عمومی کنند. جامعۀ اطلاعاتی در حال ایجاد وبسایتی است که به عنوان کانونی برای شفافیت بیشتر عمل خواهد کرد. این به آمریکاییان و نیز جهانیان این امکان را خواهد داد که درباره آنچه جامعه اطلاعاتی ما انجام میدهد وچگونگی و چرایی انجام آن اطلاعات کسب کنند.

(4) رئیس جمهور برای تشکیل یک گروه حرفه ای و سطح بالا از کارشناسان خارجی به منظور بررسی فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی ما فراخوان داد. رئیس جمهور از این گروه میخواهد که بدون هیچ سوگیری و با نگاهی بی طرفانه تواناییهای ما و به ویژه فناوریهای نظارتیمان را بررسی کند».

اما اینها تکرار مکررات است. وعده های اوباما پوچ و تو خالی هستند. او وانمود به کاری میکند اما در عمل کار دیگری میکند. او همیشه همین کار را میکند. رهبران ریاکار و دروغگو به هیمن شکل حکومت میکنند. اوباما بدیهای همه پیشینیانش را در خود جمع دارد و البته از همه آنها بدتر است. او آزادی را برای نابودی میخواهد.  او آمریکا را به سوی خودکامگی کامل و مطلق میبرد. او انسانیت را در معرض خطر قرار میدهد و بقای آن را تهدید میکند.

دیدبان آمریکا: در گزارشهای ادوارد اسنودن نام کشورهایی که مورد جاسوسی قرار گرفته اند ذکر شده است. در این گزارشها نام کشورهایی چون چین، روسیه، ایران، وکرۀ شمالی در کنار برخی از متحدین آمریکا چون آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، و اسپانیا ذکر شده است. شما ترکیب این کشورها را چگونه ارزیابی میکنید؟

استفان لندمن: آژانس امنیت ملی با آژانسهای جاسوسی غربی همکاری میکند و در عین حال از آنها جاسوسی نیز میکند. انجام این قبیل کارها ارتباطی با مسائل امنیتی ندارد. این کارها با هدف خنثی کردن توطئه های تروریستی انجام نمیشوند بلکه در راستای منافع اقصادی قابل تحلیل هستند. این یک روش برای برتری یافتن بر رقبای خارجی است. هدف از اینگونه جاسوسی ها دستیابی به اطلاعات مفید دربارۀ روابط تجاری، سیاسی و نظامی است. چین، روسیه، ایران، ونزوئلا و دیگر کشورهای مستقل هدف اینگونه فعالیتها قرار میگیرند. آنها مورد نظارت و مراقبت قرار میگیرند و هک میشوند. هدف، دزدیدن اسرار دولتی به منظور کاهش نفوذ و تأثیرگذاری آنها است. شاید هم هدف تحریک یک جنگ تدریجی باشد. آمریکا یک دولت ریاکار خارج از کنترل است. دولت امریکا بیشتر دشمن سازی میکند تا دوست یابی. با این حال نفوذ این کشور در حال کاهش است. همه امپراتوریهای پیشین نیز چنین سرنوشتی داشتند. غرور و بیتوجهی، پا از گلیم خود فراتر گذاردن، ولخرجی، جنگ خویی و ستیزه طلبی آنها را نابود کرد. آمریکا هم استثنا نیست. این امپراتوری نیز همچون همه امپراتوریهای پیشین قطعاً نابود میشود. فقط بحث زمان این نابودی است.

دیدبان آمریکا: از پاسخ ها و همکاری شما سپاسگزاریم.

 


[1] . Progressive Radio Network

1. Huey Long

2. Bertram Gross

 

3. Friendly Fascism

4. Background on the President's Statement on Reforms to NSA Programs

 

کلید واژه ها: اوباما آمریکا


نظر شما :