معاریو: اوباما «بزدل» است

۱۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۹۲۰۷۳۱ سرخط اخبار

مقامات رژیم صهیونیستی در پی عقب نشینی موقت رئیس جمهور آمریکا از حمله به سوریه گفتند: تصمیم اوباما تردید و ناتوانی قدرت جهانی در قبال سوریه را نشان داد و اکنون ایرانی ها به ما می خندند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الحیات، مقامات رژیم صهیونیستی از تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در به تعویق انداختن زمان حمله نظامی علیه سوریه ابراز تعجب و نارضایتی کردند و برخی نیز اوباما را ترسو خوانده و تاکید کردند که این عقب نشینی بر تعامل با برنامه هسته ای ایران تاثیر خواهد گذاشت.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» امروز یکشنبه به نقل از مقامات سیاسی اسرائیل پس از اعلام اوباما در تعویق حمله نظامی علیه سوریه نوشت: اوباما بزدل است و معلوم است که وی نمی خواهد حمله کند و به دنبال کسب حمایتی از سوی کنگره است.

این روزنامه ادامه داد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل حمله نظامی محدود علیه سوریه را تایید می کند و این حمله می توانست قدرت بازدارندگی آمریکا را به منطقه بازگرداند.

مقامات اسرائیلی معتقدند:بسیار مشکل است که بتوان تایید کرد که اوباما بدون حمایت سازمان ملل و بدون حمایت افکار عمومی و کنگره آمریکا عملیات نظامی علیه سوریه را انجام دهد و هدف از اقدام اوباما در انداختن توپ به زمین کنگره کسب فرصت برای بررسی راه حل های دیپلماتیکی است که مانع از حمله علیه سوریه می شود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: اوباما اکنون از تصمیم خود برای حمله به سوریه صرف نظر کرده است زیرا حمایت انگلیس در این حمله را از دست داده بود و بر اساس نظرسنجی ها بیشتر مردم آمریکا با این حمله مخالف بودند.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از یک مقام اسرائیلی آورده است: اوباما زمانی که قصد کشتن اسامه بن لادن، سرکرده القاعده را داشت تایید کنگره را درخواست نکرده بود.

مقاماتی اسرائیلی به آحارونوت گفتند: آمریکایی ها هیبت خود را از دست دادند و هر حمله بعدی موثر نخواهد بود و بشار اسد اکنون بر مسند قدرت لذت می برد و ایرانی ها در مسیر دستیابی به برنامه هسته ای خود به ما می خندند؛ اکنون زمان به بشار اسد داده شد تا خود را تقویت کند اوباما همواره دست به اقدامات غافلگیر کننده می زند و تصمیم کنونی اوباما تردید و ناتوانی قدرت جهانی در قبال سوریه را نشان داد.

این روزنامه صهیونیستی در پایان نوشت: به تعویق افتادن حمله سوریه این معنا را می دهد که اسرائیل و ارتش آن مجبور به تمدید حالت آماده باش تا دستکم دو هفته آینده می شوند.

کلید واژه ها: اوباما سوریه آمریکا


نظر شما :