اوباما: جنگی محدود در سوریه خواهیم داشت

۱۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۴ کد : ۱۹۲۱۰۴۲ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنان رادیویی هفتگی خود اعلام کرد واشنگتن برای ممانعت از کاربرد سلاح شیمیایی نیاز به اقدام نظامی محدود علیه دولت سوریه دارد اما این جنگ پرهزینه و طولانی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛  باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنان رادیویی هفتگی خود اعلام کرد واشنگتن برای ممانعت از کاربرد سلاح شیمیایی  نیاز دارد حمله محدود به سوریه انجام دهد اما این جنگ پرهزینه و طولانی نخواهد بود.

اوباما افزود این اقدام(حمله به سوریه) عراق و یا افغانستان دیگری نخواهد بود.اوباما مدعی شد:« هر عملیاتی که صورت گیرد باید زمان و حجم آن محدود باشد و با هدف ممانعت دولت سوریه از استفاده دوباره از گاز شیمیایی باشد.»

به گزارش رویترز اوباما در حالی این سخنان را ابراز داشت که هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه تمایلی به دخالت در خاورمیانه ندارند. اوباما ادامه داد:« می دانم مردم آمریکا پس از یک دهه جنگ خسته شده اند، هر چند جنگ عراق پایان یافته و جنگ افغانستان نیز رو به پایان است. به همین خاطر نباید نیروهایمان را در جنگ دیگری وارد کنیم.»

وی افزود ما آمریکا هستیم و نمی توانیم نسبت به آنچه در سوریه اتفاق می افتد بی تفاوت باشیم.

پیام ضبط شده اوباما در حالی از رادیوهای این کشور منتشر شد که بر اساس آخرین نظرسنجی ها اکثریت مردم آمریکا با دخالت دولت خود در سوریه مخالف هستند.

کلید واژه ها: آمریکا سوریه اوباما


نظر شما :