وزیر خارجه انگلیس: آماده مذاکره با ایران هستیم

۱۳ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۹۲۰۸۸۶ سرخط اخبار

وزیر خارجه بریتانیا گفت این کشور آماده انجام مذاکرات با ایران درباره سوریه است.

به گزارش عصر ایران به نقل از یونایتدپرس، ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا اظهار داشت: لندن آماده انجام مذاکرات با ایران درباره سوریه است. لندن به دست یابی به راه حل سیاسی درباره سوریه پایبند است و برای برگزاری نشست صلح در ژنو تلاش می کند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که پارلمان بریتانیا به تازگی با تصمیم دولت این کشور برای حمله نظامی به سوریه مخالفت کرده بود.

هیگ ضمن تاکید بر اینکه بریتانیا آماده مذاکره با ایران درباره سوریه است اما امکان موفقیت این مذاکرات را به دلیل پرونده سابق تهران در این ارتباط بعید دانست.

وی افزود: ایران را آزمایش می کنیم که آیا آماده ایفای نقش سازنده ای است یا خیر. زیرا براساس دلایل ارائه شده تهران از فعالیت های حکومت سوریه حمایت می کند.ایران تاکنون هیچ نقش سازنده ای در مسئله سوریه ایفا نکرده است اما ما آماده گفتگو با تهران هستیم.

وزیر خارجه بریتانیا اضافه کرد: هر اقدام نظامی از سوی آمریکا علیه سوریه، تنها برای جلوگیری از حملات شیمیایی جدید است و مقدمه ای برای حمله نظامی گسترده تری نیست.

وی افزود: بحران در سوریه در سلسله نشست های دوجانبه ای در حاشیه نشست گروه 20 در شهر سنپترزبورگ روسیه بررسی خواهد شد. موضع گفتگو ها تشکیل کابینه انتقالی در سوریه با حضور دولت و مخالفان است.

کلید واژه ها: سوریه بریتانیا


نظر شما :