استقبال بی نظیر سنا از کارولین کندی

۲۹ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۹۲۱۶۴۵ سرخط اخبار

دیدبان آمریکا: بسیاری از گزینه های باراک اوباما در کنگره با مشکلات زیادی روبه رو شدند. اما کارولین کندی که به عنوان سفیر ایالات متحده در ژاپن انتخاب شده است، روز گذشته با استقبال بی نظیری در سنا روبه رو شد. سناتورها در جریان بررسی صلاحیت وی در کمیته ی روابط خارجی سنا، از وی تمجید کردند. جلسات تایید صلاحیت سفرا، معمولاً به این صورت نیست، ولی جلسه ی تایید کندی بسیار دوستانه بود.

اولین سناتوری که درباره ی کندی صحبت کرد، سناتور چاک شومر (دموکرات از نیویورک) بود. لحن شومر در سخنرانی اش به وضوح حمایتی بود. شومر قبل از آن که درباره ی کندی صحبت کند از اقدامات بزرگ کمیته روابط خارجی تقدیر کرد، سپس از موفقیت های کندی به عنوان یک نیکوکار، نویسنده و دادستان گفت و از پیشینه ی سیاسی خانواده اش تعریف کرد.

شومر همچنین به شنا کردن کندی در مسیر طولانی سه کیلومتری در رودخانه هادسون به منظور امور خیریه هم اشاره کرد. شومر درحالی که شگفت زده بود به سناتور باب منندز (دموکرات از نیوجرسی) رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت «فکر نمی کنم هیچ کدام از ما توانایی انجام چنین کاری را داشته باشیم» شومر در نهایت سخنرانی اش را این گونه پایان داد «عملکرد کندی واقعاً فوق العاده بوده است، من از شما برای تمام برتری هایی که دارید تشکر می کنم، این ها واقعاً مزیت و برتری بوده اند»

نفر بعدی، دموکرات دیگری از نیویورک یعنی سناتور کرستن جیلیبرند بود که کارولین کندی را به عنوان «دختر محبوب نیویورک» معرفی کرد و به این نکته اشاره کرد که کندی در صورت تایید می تواند اولین سفیر زن آمریکا در ژاپن باشد. جیلیبرند در ادامه می گوید «خانم کندی زندگی اش، کارش، هوشش و شخصیتش همیشه درخشان بوده است»

سناتور اد مارکی هم که به تازگی به سنا آمده است، اما در حد خودش اظهار ارادت و اعلام حمایتش را این گونه بیان کرد «شما تجسم کسی هستید که زندگی اش را برای کمک به دیگران وقف نموده است»

سناتور باب کورکر (جمهوری خواه از تنسی) هم از یک راز پرده برداشت و آن این که نامزدهایی که فرزندانشان را به جلسه می آورند، از این که جلسه ی دشواری پیش رو ندارند مطمئن هستند. کندی هم به همراه دو تن از فرزندانش و ویکی کندی، همسر سناتور فقید تد کندی به جلسه آمده بود. کورکر در ادامه گفت «من شک دارم شما بنا به دلایلی امروز کار دشواری پیش رو داشته باشید، همین که فرزندانتان را به جلسه آورده اید، نشان دهنده ی اطمینان شما می باشد»

کندی هم قسمتی از اظهار علاقه ی سناتورها را پاسخ داد. سناتور منندز از کندی درباره ی این موضوع پرسید که آیا در آینده سنا را از تحولات میان ایالات متحده و ژاپن مطلع می سازد که کندی در پاسخ، مهارت دیپلماتیک خود را نشان داد و گفت «در صورت تایید، امیدوارم که بیشتر از حالا برای شما زمان صرف کنم» کندی در پایان با اشاره به عموی فقیدش و دیگر همکارانش گفت «من تحت سرپرستی یک سناتور بزرگ رشد کردم، بنابراین بیشترین احترام را برای موقعیت وی قائلم»

منبع: واشینگتن پست


نظر شما :