مخالفت 44 درصد آمریکایی‎ها با سیاست اوباما درباره ایران

۰۴ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۹۲۱۹۵۲ سرخط اخبار
در حالی که تلاش‎های جدیدی در جهت بهبود رابطه تهران- واشنگتن در حال انجام است، ا آخرین نظرسنجی صورت گرفته نشان از نارضایتی حدود نیمی از مردم آمریکا نسبت به سیاست خارجی اوباما دارد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، در نظرسنجی صورت گرفته توسط نیویورک تایمز و شبکه سی.بی.اس، 49 درصد از مردم با سیاست خارجی اوباما مخالف هستند که 10 درصد از ماه ژوئن (3 ماه پیش) بیشتر است. 40 درصد هم ابراز رضایت کرده‎اند.

روزنامه نیویورک تایمز از افزایش نارضایتی از سیاست‎های خارجی در میان تمام طیف‎های سیاسی خبر داد که 8 درصد در دموکرات‎ها، 10 درصد در میان جمهوری خواهان و 13 درصد میان مستقل ها افزایش داشته است.

علاوه بر این، بر اساس نظرسنجی فوق، 53 درصد موافق نحوه مدیریت مساله سوریه نبوده‎اند. درباره روابط با ایران نیز 39 درصد موافق و 44 درصد مخالف ثبت شده است.

آرلن وودز، 57 ساله  و مستقل از الیکوت سیتی، می‎گوید: "به نظرم [اوباما] بسیار ضعیف ظاهر شده است و ما را درباره سوریه در شرایط خطرناکی قرار داد. پسرم در ارتش است. هنگامی که ربطی به آسایش و امنیت‎مان در کشور خودمان ندارند، به نظرم توجیه پذیر نیست که از نیروی نظامی استفاده بشود."

در مجموع، آمریکایی‎ها نسب به بهبود روابط با ایران نیز مردد هستند. کمتر از یک-چهارم از افراد پیش‎بینی می‎کنند در چند سال آینده روابط بهتر شود. در نقطه مقابل، یک سوم اعتقاد دارند بدتر خواهد شد. 40 درصد نیز می‎گویند تغییر نخواهد کرد.

در این نظرسنجی که پس از انتشار اخبار نامه نگاری اوباما و روحانی صورت گرفت، تقریباً 40 درصد از اظهار نظر درباره تاثیر اقدامات فوق بر بهبود روابط دوجانبه خودداری کردند. حدود 30 درصد نیز گفتند که به طور حتم تاثیر زیاد یا متوسطی خواهد گذاشت. 30 درصد هم اعتقاد داشتند تاثیر چندانی نخواهد داشت.

درباره سوریه، 82 درصد آمریکایی‎ها از توافق آمریکا و روسیه در زمینه نظارت بر سلاح شیمیایی پشتیبانی می‎کنند.

نظرسنجی فوق در فاصله 19 تا 23 سپتامبر (28 شهریور الی یک مهر) از 1014 فرد بالغ با استفاده از تلفن و تلفن همراه صورت گرفت.

 

کلید واژه ها: نظرسنجی


نظر شما :