کنگره آمریکا به‌دنبال تشکیل گروه دوستی با ایران

۱۰ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۰۰ کد : ۱۹۲۲۲۹۷ سرخط اخبار

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات امروز رئیس جمهور در جلسه مشترک با نمایندگان گفت: روحانی اعلام کرد، تاثیر گفتگوی ایران و آمریکا به حدی خوب بوده که مقرر شده در کنگره آمریکا گروه دوستی با ایران تشکیل شود که در این صورت نیز کار شما در مجلس شورای اسلامی خطیرتر می شود.

عابد فتاحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص جلسه مشترک دولت و مجلس در محل ریاست جمهوری گفت: برنامه جلسه که پیش از آغاز این دیدار اعلام شده بود در آغاز جلسه تغییر کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قرار بود محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و در پایان علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در این جلسه سخنرانی کنند.

وی ادامه داد: با تغییر برنامه جلسه همه سخنرانان حذف شده و مقرر شد پس از خوش آمدگویی انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و تشکر وی از رابطه خوب دولت و مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس به نمایندگی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حسن روحانی رئیس جمهور در این جلسه سخنرانی کنند. علی لاریجانی در ابتدای سخنرانی خود با تشکر از سخنان عمیق و ارزشمند روحانی در سازمان ملل از رایزنی ها و تلاش های دیپلماتیک ایران برای حل پرونده هسته ای و مسائل منطقه ای تقدیر کرد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لاریجانی در این جلسه بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم را سنگین خواند و تاکید کرد نیاز داریم که دیدگاه ملی نسبت به مسائل داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را کنترل کنیم.

فتاحی تصریح کرد: پس از پایان سخنرانی لاریجانی ، حسن روحانی رئیس جمهور به بیان گزارشی از رایزنی های خود در نیویورک پرداخت.

وی ادامه داد: روحانی در خصوص زمانبندی ملاقات هایش در نیویورک و انجام 18 ملاقات دیپلماتیک صحبت کرد.

فتاحی همچنین با اشاره به توضیحات رئیس جمهور در خصوص تماس تلفنی اش با اوباما گفت: در این تماس در خصوص پرونده هسته ای ایران و لزوم لغو تحریم ها گفتگو کردیم.

وی افزود: روحانی همچنین اعلام کرد تاثیر گفتگوی ایران و آمریکا به حدی خوب بوده که مقرر شده در کنگره آمریکا گروه دوستی با ایران تشکیل شود که در این صورت نیز باید در مجلس شورای اسلامی  گروه دوستی با آمریکا تشکیل شود.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اظهارات روحانی در مورد وضعیت اقتصادی کشور نیز خاطرنشان کرد: روحانی با بیان اینکه 45 روز است دولت سکان اقتصاد کشور را در دست دارد، وضعیت اقتصادی بدتر از آن است که فکر می کنید. رشد اقتصادی بسیار منفی است، تورم 39 درصد است و ما باید حرکت هایی در راستای جلب اعتماد و اطمینان مردم انجام دهیم.

فتاحی با بیان اینکه رئیس جمهور صحبت های امیدوار کننده ای در این جلسه داشتند تصریح کرد: روحانی همچنین در خصوص سئوال خبرنگاران خارجی از وی پیرامون مسئله هولوکاست صحبت کردند و اظهار داشتند که من تاریخدان نیستم و مسئله هولوکاست به ما ربطی ندارد.

این نماینده مجلس در پایان اگفت: روحانی در این چلسه به تماس های مکرر کاخ سفید برای مذاکره با ایران اشاره کرد و گفت: نرمش آمریکا درباره مسائل خاورمیانه نسبت به اروپا بسیار بهتر است.

به گزارش مهر نمایندگان هم اکنون در ضیافت شام رئیس جمهور حضور یافتند.

 

کلید واژه ها: مجلس شورای اسلامی لاریجانی


نظر شما :