لاریجانی: حماس با سلاح ایرانی به دهان اسرائیل زد

۲۴ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۲:۲۶ کد : ۱۹۱۲۷۱۴ سرخط اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مثل برخی نیستیم که به سوریه سلاح می فرستند، اما وقتی از آنها سوال می شود می گویند ما نیستیم گفت: ما به مردم فلسطین کمک می کنیم و حتی کمک تسلیحاتی به فلسطین داریم و در جنگ هشت روزه فلسطینی ها با کمک ایران توانستند توی دهان اسرائیل بزنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به پاکستان، علی لاریجانی عصر روز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه قائد اعظم اسلام آباد حضور یافت و سخنرانی کرد.

دبیر سابق شورای امنیت ملی ایران با اشاره به ماجراجویی های هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آیا شما تصور می کنید غرب از فناوری هسته ای ما نگران است؟ البته در تبلیغت این گونه می گویند، اما در پشت صحنه چیز دیگری گفته می شود.

وی یاد آور شد: یکی از وزرای خارجه اروپایی گفته بود ما مشکلی با بحث هسته ای ایران نداریم حتی اگر ایران بمب هسته ای داشته باشد مشکلی نداریم، مشکل ما حمایت ایران از فلسطین است، اینها را پشت صحنه می گویند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از حزب الله و حماس دفاع می کنیم چون مردم مسلمان فلسطین مظلوم هستند. دانشجویان پاکستانی در این هنگام بشدت لاریجانی را مورد تشویق قرار دادند.

لاریجانی اضافه کرد: ما حمایت مان را از فلسطین از کسی پنهان نمی کنیم مثل برخی نیستیم که به سوریه سلاح می فرستند، اما وقتی از آنها سوال می شود می گویند ما نیستیم.

وی ادامه داد: ما گفته ایم رژیم اسرائیل غده سرطانی است و ما به مردم فلسطین کمک می کنیم حتی کمک تسلیحاتی و در جنگ هشت روزه مردم غزه با این کمک ها توانستند دفاع کنند و توی دهان اسرائیل بزنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از دست ایران عصبانی هستند، باشند. ما معتقدیم باید مسلمانان اهل مجاهدت باشند و برای اهداف اسلامی روشن کارشان را جلو ببرند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: در جنگ سی و سه روزه و حمله اسرائیل برخی کشورها بجای اینکه کنار ملت لبنان قرار بگیرند به اسرائیل اطلاعات می دادند، لذا تمدن اسلامی به دولت اسلامی نیاز دارد نه دولتی که تحت یوغ آمریکا و اسرائیل باشد.  امروز ما اینجا نشسته ایم درمورد تمدن اسلامی حرف می زنیم، اما ببینید  درباره سوریه چه می کنند.

وی به جنگ 22 روزه اشاره کرد و یاد آور شد: در آن زمان حسنی مبارک رئیس جمهور مصر بود، اما بجای اینکه به مردم محصور غزوه کمک کند گذرگاه رفح را بست. ما نمی توانیم بگوییم تمدن اسلامی می سازیم، اما بخشی از تمدن اسلامی با آمریکا و شیاطین دوست باشد یا با اسرائیل رفاقت کند.

دانشجویان پاکستانی با دست زدن مکرر حمایت خود را از این سخن لاریجانی اعلام کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همین الان که ما اینجا نشسته ایم و از تمدن اسلامی حرف می زنیم ببینید درباره سوریه چه می کنند با وجود اینکه اسرائیل اخیرا به سوریه حمله نظامی کرد، اما برخی کشورهای اسلامی، اسرائیل را محکوم نکردند.

لاریجانی بیان کرد: ما از ابتدا گفتیم که در سوریه باید اصلاحات شود و دموکراسی غنی گردد همانطور که انقلاب مصر، تونس و لیبی حمایت کردیم، اما دموکراسی از سرنیزه و کارهای تروریستی بیرون نمی آید.

وی خطاب به دانشجویان پاکستانی اظهار کرد: آیا شما باورتان می شود آمریکا نگران دموکراسی در سوریه باشد که به آنجا سلاح می فرستد، اگر نگران است چرا چیزی به کشورهای سلطنتی منطقه نمی گوید و رفیق آنها است. حاضران بار دیگر لاریجانی را مورد تشویق مکرر قرار دادند.

رئیس مجلس اضافه کرد: برخی کشورهای سلطنتی که در رابطه با دموکراسی در سوریه مرثیه سرایی می کنند، اگر نگران سوریه هستند چرا در رابطه با ایجاد دموکراسی در کشور خودشان اقدام نمی کنند برخی از این کشورها به خانم ها اجازه رانندگی نمی دهند اما به سوریه سلاح می فرستند تا دموکراسی ایجاد شود پس معلوم است موضوع چیز دیگری است، چون سوریه در برابر اسرائیل مقاومت کرده باید به آن ضربه بزنند.

وی ادامه داد: اگر آنها می خواستند مشکل سوریه حل شود، باید اجازه می دادند در این کشور گفتگو شکل بگیرد.

رئیس مجلس در این نشست با بیان اینکه ما برای مردم پاکستان ارزش فراوانی قائل هستیم، گفت: علت سفر من به پاکستان شرکت در اجلاس مجالس کشورهای اکو بود و امیدواریم این اجلاس کمک کند که مدوت دو کشور بیشتر شود.

وی به شرایط پیشرفت علم در دوران پیش و بعد از ظهور اسلام اشاره کرد و افزود: در شرایطی که ما در تمدن اسلامی شاهد رشد بودیم، تمدن غرب دوران افول خود را طی می کرد.

لاریجانی ادامه داد: در تفکر اسلامی علم، محور بوده و باعث رشد شده و عامل نخست برای گسترش تمدن اسلامی خرد و اندیشه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلام تمرکز خود را بر شریعت معنویت و اخلاق قرار داده و به همین دلیل موفق بوده است، تصریح کرد: باید از گذشته پند بگیریم و به علل ترقی اسلام در برخی دوره ها و اصول آن در دوره های دیگر توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز و در صحنه بین المللی تغییرات عمده ای صورت گرفته است، گفت: شرایطی که آمریکایی ها می خواستند حکومت مطلقه داشته باشند، از هم پاشیده است و لشکرکشی آمریکا به عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین تنفر عمومی نسبت به آمریکا در افکار عمومی ایجاد کرده است.

لاریجانی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: امام(ره) می خواست توجه مسلمانان را به دشمن اصلی جلب کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز شاهد انقلاب های بزرگی در منطقه هستیم، گفت: این یک بیداری اسلامی است که دانشمندان و روشنفکران اسلامی از دیرباز آرزوی آن را داشتند.

وی ادامه داد: اقبال لاهوری دانشمند کشور شما، گمشده اش اسلام بود و مرحوم عبده متفکر مصری نیز این دغدغه را داشت و سیدجمال اسدآبادی هم دغدغه بازگشت به خویش را داشت.

لاریجانی گفت: ما در آستانه تحول بزرگی هستیم از طرفی بیداری ایجاد شده که خیلی مهم و اساسی است و از طرفی آمریکایی ها دیگر وزن گذشته ندارند. براین اساس مسلمانان باید داهیانه گام هایی به سمت تمدن اسلامی بردارند و به خصوصیت اصلی اسلام یعنی وحدت برگردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز فرق مختلف از جمله حنفی، حنبلی، شافعی و شیعه هستند و باید قبول کنیم همه باهم برابرند اگر این روحیه برقرار شد اولین گام برای تحقق تمدن اسلام برداشته شده است و زمینه برای همگرایی بیشتر فراهم می شود.

وی با انتقاد از افراط گرایی ها یاد آور شد: برخی رفتارها باعث تفرقه بین مسلمانان شده است که گاهی منجر به کشتارهای مذهبی می شود و این ضرر است.

لاریجانی با بیان اینکه دو کشور ایران و پاکستان دو کشور هسته ای هستند، گفت: البته ما جنس صلح آمیزش را داریم و در حوزه های IT، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و موشکی پیشرفت های عمیقی داشته ایم. این به دلیل آن است که به دلیل تحریم های غربی ها، توجه مان به نیروهای انسانی خود معطوف شده است.

رئیس مجلس در خصوص سخنان مسولان دانشگاه قائد اعظم اسلام آباد در رابطه با همکاری این دانشگاه با دانشگاه های ایران گفت: ما استقبال می کنیم و دوست داریم دانشجویان پاکستانی در ایران بورس شوند این مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ایران و پاکستان دو کشور دوست هستند و امیدواریم همیشه در نهایت اخوت در کنار هم زندگی کنند.

لاریجانی با عبارت زنده باد ملت ایران و پاکستان سخنرانی خود را به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان دانشگاه قائد اعظم پاکستان در پایان هدایایی به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اهدا کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تا دقایقی دیگر در کنفرانس مطبوعاتی در هتل ماریوس اسلام آباد حضور خواهد یافت.

کلید واژه ها: سوریه مجلس اسرائیل تمدن اسلام مجلس شورای مجلس شورای اسلامی فلسطین پاکستان تمدن اسلامی آمریکا دموکراسی دانشگاه لاریجانی مسلمانان می کنیم سلاح پاکستانی سلاح می دانشجویان


نظر شما :